جمعه ۱۶ تیر ۱۳۸۵ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : بچه محل های منطقه 18 شهرداری تهران امروز در جشنواره بزرگ تابستانی ورزش محلات رو به روی هم قرار گرفنتد .

140 تیم نوجوان و نونهال فوتبال منطقه با حضور مربیان و پیشکسوتان ورزش ، خانواده شهدا و مسولان  منطفه با هم به رقابت پرداختند.

احمد نوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مورد توسعه ورزش محلات به خبرنگار همشهری آنلاین گفت: با توجه به بافت و ترکیب جوان جمعیت و محرومیت هایی که در سطح منطقه وجود دارد ، توسعه فضاهای اجتماعی و فرهنگی ضروری است.

وی گفت که  احداث زمین های چمن مصنوعی با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت و افزود : بنا داریم در آینده نزدیک بزرگترین مجتمع ورزشی جنوب غرب تهران را احداث کنیم. زمین این مجموعه به وسعت یک هزار متر مربع تملک شده و طراحی ها نیز به اتمام رسیده است و در صورت تامین بودجه عملیات ساختمانی آن اغاز خواهد شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی  شهردار تهران فعالیت متولیان ورزش شهرداری در منطقه 18 را ستود و در خصوص تشکیل تیم های محلات گفت : پس از تشکیل تیم های ورزشی محلات در دو بخش دختران و پسران؛ لازم است شناسنامه مشخصی پیش بینی شود تا مربیان سیر رشد تیم ها را به طور هدفمند دنبال  کنند و از این طریق می توان هر تیم را برای شرکت در جشنواره محلات آماده کرد.

 نوریان اداره کل ورزش، شرکت شهر سالم را پشتیبان ورزش محلات عنوان کرد و گفت: سرمایه ورزش ما فقط در ورزش قهرمانی خلاصه نمی شود، بلکه این ورزش محلات است که پشتوانه اصلی ورزش کشور است. بنابر این تمام  مراکز و اماکن ورزشی تحت مدیریت این دو سازمان در اختیار نوجوانان و جوانان مناطق محروم  است و ما تلاش خواهیم کرد تا تسهیلات لازم را برای همگانی کردن ورزش فراهم کنیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی  شهردار تهران  برنامه های شهرداری در مورد اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در محلات را به پنج دسته تقسیم کرد و گفت: شورایاری های محلات تهران با مشارکت معاونت اجتماعی شهرداری هر منطقه ، برنامه های فرهنگی ، ورزشی ، سلامت ، تندرستی ، گردشگری و آموزشی را تنظیم کرده اند. به دستور شهردار تهران برای پشتیبانی از اجرای این برنامه ها به هر محله 50 میلیون ریال واگذار می شود .

وی افزود : برنامه های متمرکزی توسط معاونت اجتماعی هر منطقه تدارک دیده شده است. از سوی شهرداران مناطق 22 گانه تهران نیز به ازای هر محله یک نفر به عنوان مسول اوقات فراغت تعیین شده تا پیگیری لازم را برای دریافت و تخصیص بودجه محله انجام دهد.

نوریان ابراز  امیدوار کرد  که در تابستان امسال جمعیت بیشتری از جوانان و نوجوانان تحت پوشش برنامه های اوقات فراغت قرار گیرند و برنامه ها با مشارکت مردم برنامه ریزی اجرا و نظارت شود.

 محسن عزتی شهردار منطقه 18 نیز طی سخنانی با اشاره به اهمیت ورزش و تربیت بدنی در رشد فکری و جسمی نوجوانان به توسعه و تقویت ورزش همگانی در سطح منطقه تاکید کرد.

وی در ادامه گفت : تربیت بدنی و ورزش جزو جدا نا پذیر تعلیم و تربیت و وسیله ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی نسل جوان است . ما تلاش داریم با رفع مشکلات و کمبود های موجود ، زمینه های رشد و شکوفایی استعدادهای جوانان را فراهم کنیم

 ابوالفضل رفیع معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 هدف از برگزاری جشنواره تابستانی را غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان وحفظ سلامت جسمی و روحی آنها عنوان کرد و گفت : توسعه و ترویج ورزش همگانی در سطح محلات ترغیب نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت های ورزشی ، استفاده مطلوب از زمین های چمن و تقدیر از زحمات و تلاشهای مربیان گمنام از دیگر اهداف برپایی جشنواره است.

ابوالفضل رفیع  در مورد سایر فعالیت های ورزشی این منطقه گفت: مسابقات فوتبال خاکی محلات با شرکت 100 تیم در 14 زمین خاکی، مسابقات مینی والیبال با شرکت 60 تیم فوتبال ، جشنواره المپیک بانوان در 10 رشته ورزشی و مسابقات ورزش صبحگاهی در بوستانها از دیگر اقدامات این منطقه است.

کد خبر 1051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز