پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

کیکاوس زیاری: چهارمین قسمت مجموعه فیلم پویانمایی (انیمیشن) «شرک» تا کمتر از یک ماه دیگر به روی پرده سینماهای جهان می‌رود.

در قسمت جدید فیلم چند شخصیت تازه  به جمع شخصیت‌های قبلی قصه اضافه می‌شوند و شرک یک ماجرای تازه را دنبال می‌کند. خر پرحرف شرک همراه با همسرش فیونا و گربه چکمه‌پوش هم او را در این ماجراجویی همراهی می‌کنند. ولی اتفاق مهم این است که تازه‌ترین قسمت  این مجموعه‌فیلم به صورت سه بعدی تهیه و تولید شده است. این نکته می‌تواند برای تماشاگران جالب توجه باشد.

اولین قسمت« شرک»، سال 2001 ساخته شد و از آن زمان به بعد، هر سه سال یک بار قسمت تازه‌ای از آن به روی پرده سینماها رفته است. سه قسمت قبلی فیلم را «اندرو آدامسن» و «کریس میلر» کارگردانی کرده‌اند. اما ساخت چهارمین قسمت فیلم به «مایک میچل» سپرده شد. میچل قبل از این دو فیلم بلند سینمایی کارگردانی کرده، که یکی از آنها به نام «بلندای آسمان» کمدی نوجوانانه است.
 مایک میچل در یک گفت‌وگوی اینترنتی در باره قسمت جدید« شرک» حرف می‌زند.

  • چهارمین قسمت «شرک» به صورت سه بعدی است. چرا تصمیم گرفتید این قسمت فیلم را این‌گونه بسازید؟

- کار تولید فیلم از حدود سه سال قبل شروع شد و در آن زمان هنوز نسخه‌های
سه بعدی انیمیشن‌هایی مثل «بالا» و «عصر یخی3» با استقبال تماشاگران روبه‌رو نشده بود. من و همکارانم در همان مراحل اولیه و مقدماتی کار تولید «شرک 4» تصمیم گرفتیم آن‌را به صورت سه بعدی تهیه کنیم. احساس اولیه‌ام این بود که «شرک» سه بعدی می‌تواند تأثیر بیشتر و بهتری بر بینندگان خود بگذارد. برای این کار با «جیمز کامرون» کارگردان (که آن زمان در حال ساخت نسخه سه بعدی «آواتار» بود) تماس گرفتم. او صحنه‌هایی از فیلمش را برای ما نمایش داد. خیلی جالب بود و همه چیز کاملاً طبیعی و واقعی به نظر می‌رسید. بعد از دیدن این صحنه‌ها، دیگر مطمئن بودم که می‌خواهم «شرک 4» را به صورت سه بعدی بسازم.

  • نگران آن نبودید که در این حالت توجه تماشاگران بیشتر از قصه به فناوری آن جلب شود؟

- خیر. در مجموعه فیلم «شرک» همیشه این قصه است که حرف اول را می‌زند. فناوری هم در خدمت این قصه قرار می‌گیرد و نه چیزی بیشتر از آن. قبل از این از سازندگان« شرک» این سؤال را می‌پرسیدند که آیا کامپیوتری بودن انیمیشن شرک، قصه آن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؟ و حالا همین سؤال درباره فناوری سه بعدی پرسیده می‌شود. من و همکارانم مدت زیادی روی قصه فیلم‌نامه کار کردیم. کار روی فیلم‌نامه بیش از یک سال طول کشید. شما اگر به زمانی که ما صرف کل تولید فیلم کردیم (یعنی چهار سال) نگاه کنید، متوجه می‌شوید که وقت زیادی برای فیلم‌نامه آن گذاشتیم. اگر قصه شما ضعیف باشد، هیچ فناوری پیشرفته‌ای نمی‌تواند تماشاچی را به طرف خودش بکشد.

  • زمان تولید فیلم، قصه آن را به صورت کامل فاش نکردید.

- هدف اصلی، خلق هیجان بیشتر برای تماشاگران آن است. ما هر چه در باره قصه اطلاعات کمتری به بیننده بدهیم، او فیلم را با هیجان بیشتری دنبال می‌کند. البته قصه قسمت جدید، چند شخصیت (کاراکتر) تازه  وارد دارد که امیدوارم بچه‌ها و خانواده‌هایشان  بپسندند. حادثه‌پردازی این قسمت هم بیشتر از قسمت‌های قبلی است و شرک در این قسمت دست به یک سری تعقیب و گریز با نمک می‌زند.

  • شخصیت‌های اصلی قصه که تغییر زیادی نکرده‌اند؟

- خیر. آنها همان آدم‌ها و موجودات قسمت‌های قبلی هستند که به مسائل قصه قسمت جدید واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند.

  • با توجه به این‌که «شرک 4» سه بعدی است، تماشاگران به صورت مستقیم وارد ماجراهای شرک و دوستان او می‌شوند.

- من هم همین را می‌خواستم. بچه‌های زیادی را در طول این چند سال دیدم که می‌گفتند می‌خواهند روی پرده سینما در کنار شرک و خر پرحرف او باشند. فناوری سه بعدی این امکان را به همه ما می‌دهد تا بچه‌ها هنگام تماشای فیلم، احساس کنند در دل ماجرا قرار دارند و همراه شرک و دوستان او هستند.

کد خبر 105016

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز