دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

قاتل سریالی مشهور ونکوور کانادا که به اتهام قتل 3 عضو خانواده‌اش و شریک خود، در دادگاه این منطقه محاکمه می‌شد در اظهاراتی عجیب ادعا کرد

که همسرش که به‌عنوان نخستین مقتول معرفی شده هنوز زنده است و از سرنوشت 3مقتول دیگر هم خبری ندارد. فوریه2002 با ناپدید شدن زن جوانی به نام مارگرت کمبو که همسر یک مهاجر اهل کشور مالی به نام چارلز کلمبو بود، تحقیقات برای گشودن این راز آغاز شد اما هیچ سرنخی از این زن به دست نیامد و مشخص نشد این زن به چه علتی یکباره ناپدید شده است.

درحالی‌که راز ناپدید شدن این زن فاش نشده بود، در اکتبر سال 2003 آردن برنارد، یک مرد 38 ساله که شریک چارلز کلمبو،  مهاجر اهل کشور مالی بود نیز ناگهان به طرز مشکوکی به قتل رسید. با مرگ این مرد، تحقیقات پلیس جنایی ونکوور برای گشودن راز این جنایت آغاز شد اما این تحقیقات نیز به هیچ نتیجه‌ای نرسید و مشخص نشد که وی به چه دلیل و توسط چه کسی به قتل رسیده است!

زنجیره جنایت‌ها به اینجا ختم نشد و در نوامبر 2004 یک زن 55 ساله به نام «سیوین ما» نیز به قتل رسید. جسد این زن در حالی پیدا شد که در داخل یک کیسه پیچیده شده بود. این زن نیز خدمتکار خانه‌ای بود که چارلز کلمبو در آنجا سکونت داشت اما هیچ‌کس تا این زمان به رابطه‌ای که بین این سه‌قتل وجود داشت، توجهی نکرده بود؛

اینکه تمامی قربانیان به‌نحوی با آقای کلمبو- مهاجر کشور مالی- در ارتباط بودند. در جولای 2005 با پیدا شدن جسد یک دختر هنگ‌کنگی تبار به نام ینگ در رودخانه فراسر، تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد.

این دختر جوان،  فرزند خوانده چارلز کلمبو بود که گفته می‌شد ارتباطی بسیار صمیمی و نزدیک با مرد سیاهپوست داشته است. مادر این دختر هنگ کنگی مدتی قبل با تبعه سابق مالی ازدواج کرده بود اما بعد از مدتی از او جدا شده و به کشورش بازگشته بود.

این سرنخ‌ها و ارتباطی که بین 3 قتل قبلی وجود داشت، پای چارلز کلمبو را به وسط کشید؛ مردی که در هر سه قتل قبلی احضار شده بود اما با زیرکی باورنکردنی،  دادگاه را مجاب کرده بود که بیگناه است و به این ترتیب با حکم دادگاه آزاد شده بود.

در تحقیقات اولیه اگر چه این مرد تنها به انکار ارتکاب جنایت‌ها پرداخت اما سرانجام لب به اعتراف گشود و به ارتکاب این جنایت‌ها اعتراف کرد. با این اعتراف‌ها، مطبوعات کانادا، این مرد را به‌عنوان یکی از مخوف‌ترین تبهکاران سریالی کانادا معرفی و ادعا ‌کردند انگیزه این مرد از این جنایت‌ها، به دست آوردن اموال قربانیان خود بوده است. 

با گذشت 5 سال از دستگیری این مرد، وی سرانجام هفته گذشته در ونکوور کانادا پای میز محاکمه رفت تا در برابر اتهام ارتکاب 4 قتل از خود دفاع کند. در این جلسه،  مرد تبهکار تمامی اعترافات قبلی خود درباره قتل‌ها را پس گرفت و مدعی شد که او هیچ قتلی را انجام نداده است بلکه تمامی آنها از سوی گروه‌های تبهکاری صورت گرفته است که از سال 2001 از او باج خواهی می‌کرده‌اند و بیش از نیم میلیون دلار هم از او پول گرفته‌اند.

او در این جلسه گفت که همسرش را خیلی دوست داشته است،  شریکش را مانند برادرش دوست داشته، به خدمتکار خانه‌شان مانند مادرش علاقه داشته و دختر خوانده‌اش را هم دختر خودش می‌دانسته است؛ پس انگیزه‌ای برای این جنایت‌ها نداشته است.

وی در جلسه دادگاه ادعای بسیار عجیبی را هم مطرح کرد و گفت همسرش که مطبوعات و دادگاه از او به‌عنوان یکی از مقتولان یاد می‌کنند، زنده است و تا‌کنون چندین بار تلفنی با او تماس گرفته است ولی او هیچ آدرسی از همسر اولش ندارد.

شاهدت کو؟

اگر چه ماجرای جنایت‌های زنجیره‌ای این مرد تبهکار باعث شده بود که خبر برگزاری دادگاه وی به‌عنوان یک خبر مهم از سوی مطبوعات پیگیری شود اما نکته عجیبی که باعث شد این خبر بیشتر مورد توجه خبرنگاران و رسانه‌ها قرار گیرد آن بود که در جلسه دادگاه، قاتل سریالی، نامه یکی از همبندی‌هایش را خواند.

در این نامه خنده دارکه برای رئیس دادگاه نوشته شده بود، مرد همبندی، ادعا کرده بود چارلز کلمبو بیگناه است و بی‌دلیل در زندان نگهداری می‌شود. «آقای قاضی من به شما می‌گویم چارلز هیچ کسی را به قتل نرسانده است، من این را بعد از چند سال زندگی در کنار وی فهمیده‌ام»؛ این را مرد همبندی نوشته بود.

در جلسه دادگاه اگر چه رئیس دادگاه اجازه داد که این نامه خوانده شود اما در ادامه با خنده گفت: اتهام هم‌سلولی این مرد که این نامه را نوشته است، قتل است  و احتمالا این مرد می‌تواند بهتر از قضات دادگاه قضاوت کند که آیا این متهم جنایتکار است یا نه!

کد خبر 104912

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز