جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

گروه حوادث: با گذشت یکسال از جنایت جنجالی نوجوان 11ساله پنسیلوانیایی، قضات دادگاه پنسیلوانیا در حکمی عجیب اعلام کردند این کودک به‌عنوان یک بزرگسال محاکمه خواهد شد

و پرونده وی به جای دادگاه اطفال در دادگاه جنایی ایالت برگزار می‌شود. قاتل کوچولو، لقبی است که رسانه‌ها به جوردن براون داده‌اند؛ نوجوان 11ساله‌ای که در ماه می‌سال 2009 در جریان یکی از وحشتناک‌ترین جنایت‌های سال‌های اخیر آمریکا، مادرخوانده 26 ساله خود را به ضرب گلوله به قتل رساند.

این جنایت به حدی شوکه‌کننده و باور‌نکردنی بود که خبرنگاران خبرگزاری‌های مشهور جهان به‌صورت ویژه به پوشش اخبار آن پرداختند و آن را تا ماه‌ها پیگیری می‌کردند.  هفته گذشته اعلام نظر قضات دادگاه جنایی پنسیلوانیا بار دیگر این جنایت را به تیتر اول صفحات حوادث روزنامه‌ها تبدیل کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، در جریان این جنایت که سال گذشته در پنسیلوانیا به‌وقوع پیوست، نوجوان 11ساله هنگامی که مادرخوانده‌اش به همراه کودکان خود در خواب بود، با اسلحه‌ای که آن را در ملحفه‌ای ضخیم پیچیده بود، به سراغ این زن رفت و با شلیک گلوله به سرش،  وی را به قتل رساند.

بنابر اطلاعات کارآگاهان جنایی، نوجوان تبهکار لحظاتی قبل از این جنایت، با اسلحه‌ای که متعلق به پدرش بود، به طبقه پایینی خانه‌شان یعنی جایی که مادر خوانده‌اش و 2 کودک او خوابیده بودند رفت و بعد از آنکه لوله اسلحه را که مجهز به صدا خفه کن بود، روی شقیقه این زن قرار داد با خونسردی شلیک کرد و بعد به راحتی لباس‌های مدرسه خود را پوشید و از خانه خارج شد تا سوار بر سرویس مدرسه از آنجا دور شود اما یک اشتباه باعث شد ماجرای این جنایت تنها چند لحظه بعد از وقوع آن فاش شود و نوجوان سنگدل به اتهام قتل دستگیر شود.

اشتباه بزرگ قاتل کوچولو

اشتباهی که باعث افشای این راز شد هنگامی رخ داد که براون با عجله از خانه بیرون دوید تا سوار بر اتوبوس مدرسه از آنجا دور شود اما در همین هنگام اسلحه‌ای که وی زیر لباسش پنهان کرده بود، بیرون افتاد و یکی از همکلاسی‌های او با دیدن این اسلحه، وحشتزده موضوع را به مسئولان مدرسه اطلاع داد و آنها نیز بعد از آنکه در بازرسی بدنی این نوجوان اسلحه را پیدا کردند موضوع را به پلیس اطلاع دادند و در همان بازجویی‌های اولیه این نوجوان سنگدل اعتراف کرد که مادر خوانده خود را به قتل رسانده است.

جان بونگیونگو - بازپرس جنایی منطقه لاورنس پنسیلوانیا - در زمان وقوع جنایت در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: این جنایت یک قتل برنامه‌ریزی‌شده بوده است؛ چراکه این نوجوان با قصد قبلی اسلحه‌ای را که پدرش هدیه گرفته بود برداشته و آن را در یک ملحفه پیچیده و به‌طرز ماهرانه‌ای به‌سر نامزد پدر خود شلیک کرده است.

به گفته وی، مقتول خانم «کنزی هوک» زن 26ساله‌ای بود که 2 دختر 7 و 3 ساله دارد.  پدر این کودک در هنگام وقوع جنایت در محل کار خود بوده و دختران خردسال مقتول نیز در فاصله کمی از مادر خود خوابیده بودند.

کد خبر 104084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز