شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

تیم ملی فوتسال ایران با پیروزی 3 بر یک مقابل آرژانتین، قهرمان تورنمنت چهارجانبه تایلند شد

این سومین برد متوالی شاگردان حسین شمس بود که موجب شد ایران با اقتدار به این عنوان برسد.

در دوره قبلی این تورنمنت در سال 2008 آرژانتین توانسته بود به قهرمانی برسد ولی در این دوره نتایج ضعیفی گرفت. این تیم که در بازی قبلی‌اش هم با نتیجه 5 بر 2 مغلوب ازبکستان شده بود، برای تکرار قهرمانی نیاز به پیروزی در بازی آخر داشت و توانست نیمه اول را با برتری یک بر صفر به پایان ببرد ولی در نیمه دوم حرفی برای گفتن نداشت و با دریافت 3 گل دومین شکستش را پذیرفت. محمد هاشم زاده، محمد طاهری و جواد اصغری‌مقدم زننده گل‌های ایران در این بازی بودند.

تیم ملی ایران در بازی اول در روز پنجشنبه توانسته بود ازبکستان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و جمعه تایلند میزبان را با نتیجه 4 بر 3 شکست داد. این قهرمانی در حالی به دست آمد که وحید شمسایی در فهرست تیم نبود. جنگ لفظی شمسایی و شمس که جنجال بزرگی به پا کرد، موجب شد گلزن قدیمی تیم ملی از شرکت در اردو خودداری کند.

هر چند این دو بعدا آشتی کردند ولی سرمربی تیم ملی گفت که غیبت شمسایی غیرموجه بوده و نمی‌تواند او را به همراه تیم به تایلند ببرد. اما غیبت این بازیکن مشهور هم نتوانست مانع از توفیق تیم ملی فوتسال در بانکوک شود.

دانشور، فنی‌ترین بازیکن

در غیاب شمسایی، مسعود دانشور ستاره تیم ملی ایران بود و در بازی مقابل ازبکستان زننده یک گل و مقابل میزبان زننده 2 گل بود. دانشور در پایان تورنمنت توانست عنوان فنی‌ترین و بهترین بازیکن این تورنمنت را به دست آورد.

حسین شمس پس از پیروزی بر تایلند چنین موفقیتی را برای این بازیکن جوان پیش‌بینی کرده بود: مسعود دانشور از نظر فنی خیلی خوب بود. در واقع چهره جدیدی به فوتسال دنیا معرفی شده است که قابلیت ستاره شدن را دارد. او در تایلند همه را محو هنر خودش کرد که فکر می‌کنم استحقاق کسب عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت را دارد. وحید قاسمی هم نمایش بسیار خوبی داشت.

سرمربی تیم ملی، همچنین  گفت که  ازبکستان در این تورنمنت فراتر از انتظار بود: تیم‌ها فوق‌العاده قدرتمند بودند، خصوصا ازبک‌ها که با شکست 5 بر 2 آرژانتین شگفتی‌ساز شدند. آنها مقابل ما هم خیلی خوب کار کردند و با نتیجه نزدیک 2 بر یک شکست خوردند.

گرچه ازبک‌ها نسبت به ما از آمادگی جسمانی بهتری برخوردار بودند اما ایران به خاطر تجربه بیشترش به پیروزی رسید. سرمربی تیم ملی فوتسال با اشاره به جام ملت‌های آسیا در ازبکستان عنوان کرد: با این شرایطی که از ازبک‌ها دیدیم شاید آنها در جام ملت‌ها همراه با ما، یکی از فینالیست‌ها باشند.

این تیم 9ماه است که به‌صورت منظم در اردوست و از آمادگی خوبی سود می‌برد. آنها به‌زودی به سطح اول فوتسال آسیا می‌رسند. شمس حضور در این تورنمنت را بسیار مفید دانست: در مجموع حضور در این تورنمنت برای ما خیلی خوب بود که پیش از جام ملت‌های آسیا مشکلاتمان را بشناسیم و آنها را برطرف کنیم. پیدا کردن مهره‌ای چون وحید قاسمی و درخشش مسعود دانشور نیز بهترین دستاورد ما از سفر به تایلند بود.

نتایج دیدارهای قبلی تیم ملی ایران

ایران 2 –  ازبکستان یک
گل‌ها: محمد کشاورز، مسعود دانشور
ایران4 - تایلند3
گل‌ها: محمد طاهری، مسعود دانشور (2 گل)، ایساراس (گل به‌خودی)

کد خبر 104768

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز