مشاور ارزی بانک مرکزی با تشریح سیاست‌های ارزی پس از جنگ از رشد ۴.۵ میلیارد دلاری ذخایر ارزی، افزایش تخصیص ارز به بخش صنعت و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از منابع ارزی آزادشده خبر داد.

بانک مرکزی

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی دارابی، مشاور ارزی بانک مرکزی، اعلام کرد ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافته و با گسترش تأمین ارز، مدیریت بازار ارز به شکل بهینه ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به سیاست‌های ارزی در دوره جنگ گفت: بانک مرکزی برای حفظ ذخایر ارزی و تأمین نیازهای ضروری کشور، اولویت تخصیص ارز را به واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه ضروری اختصاص داد.

دارابی افزود: در نتیجه این سیاست، تخصیص ارز به برخی بخش‌ها از جمله صنعت به‌طور موقت کاهش یافت، اما اکنون با بهبود شرایط، روند افزایش تأمین ارز برای بخش تولید و صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای استفاده از منابع ارزی آزادشده در راستای تقویت بازار ارز و پشتیبانی از بخش‌های اقتصادی خبر داد.

کد خبر 1047444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha