به گزارش همشهری آنلاین، مهدی دارابی، مشاور ارزی بانک مرکزی، اعلام کرد ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافته و با گسترش تأمین ارز، مدیریت بازار ارز به شکل بهینه ادامه خواهد یافت.
وی با اشاره به سیاستهای ارزی در دوره جنگ گفت: بانک مرکزی برای حفظ ذخایر ارزی و تأمین نیازهای ضروری کشور، اولویت تخصیص ارز را به واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه ضروری اختصاص داد.
دارابی افزود: در نتیجه این سیاست، تخصیص ارز به برخی بخشها از جمله صنعت بهطور موقت کاهش یافت، اما اکنون با بهبود شرایط، روند افزایش تأمین ارز برای بخش تولید و صنعت در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین از برنامهریزی برای استفاده از منابع ارزی آزادشده در راستای تقویت بازار ارز و پشتیبانی از بخشهای اقتصادی خبر داد.
نظر شما