مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی با انجام 3 دیدار به پایان رسید و تیم‌های صبای قم، ذوب‌آهن وگسترش فولاد تبریز به پرسپولیس در نیمه نهایی پیوستند.

در حساس‌ترین بازی این مرحله ذوب‌آهن در اصفهان میزبان استیل‌آذین بود و موفق شد در ضربات پنالتی، تیم میهمان را شکست دهد. ذوب آهن که در لیگ‌برتر هم موقعیت خوبی دارد و به احتمال زیاد فصل بعد در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت خواهد کرد، این بازی را به‌گونه‌ای جدی گرفته بود که انگار تنها شانس آسیایی‌شدنش است.

از سوی دیگر، استیل آذین که در لیگ‌برتر چندان از صعود به لیگ قهرمانان آسیا مطمئن نیست، تلاش می‌کرد با قهرمانی در جام‌حذفی، آسیایی شود اما ضربات پنالتی، ‌این تیم را از آسیا دور کرد.

2 تیم در این بازی بسیار با انگیزه کار کردند و مشخص بود که بازی را بسیار جدی گرفته‌اند. با این حال این ذوب‌آهن بود که توانست با دوندگی بازیکنانش به مرحله بعد صعود کند. اما باید دید تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی‌های سختی انجام می‌دهد و ‌در لیگ برتر جزء مدعیان قهرمانی است باز هم می‌تواند با همین انگیزه و سخت‌کوشی در جام حذفی ادامه دهد یا نه. بهتر است مسئولان این تیم به این فکر باشند که جدال سخت در این سه جبهه، به تیمشان آسیب وارد نکند.

پس از این بازی منصور ابراهیم‌زاده سرمربی تیم ذوب‌آهن گفت: خوشحالم که مقابل استیل آذین به حق خودمان رسیدیم. قبل از بازی به بازیکنان ذوب آهن گفتم که ما هنوز برای فصل آینده به‌طور قطعی سهمیه آسیایی کسب نکرده‌ایم و باید در هر سه جام پرقدرت ظاهر شوید.

ذوب آهن در مرحله نیمه نهایی جام حذفی باید با تیم‌گسترش فولاد تبریز بازی کند. گسترش فولاد تبریز دیروز موفق شد با نتیجه 4بر 2 از سد  مس رفسنجان  بگذرد و به نیمه نهایی مسابقات راه پیدا کند.

پیش‌تر سرمربی ذوب‌آهن درباره اینکه حریف تیمش در این مرحله از لیگ یک است،  گفته بود: ما برای همه حریفان احترام قائل هستیم، اما هنوز به فینال نرسیده‌ایم و بازی مرحله نیمه نهایی ما هم یک فینال دیگر خواهد بود که امیدوارم با همت بچه‌ها بتوانیم از عنوان قهرمانی فصل گذشته در جام حذفی دفاع کنیم.

حمید استیلی، سرمربی تیم استیل‌آذین هم که با این شکست شانس آسیایی شدن تیم خود را کمرنگ دید تنها عامل شکست تیم خود را بدشانسی و البته کمی اشتباه داوری دانست. وی گفت: فکر می‌کنم در این بازی عدالت اجرا نشد به خاطر اینکه محسن ترکی 2ضربه پنالتی ما را در جریان بازی نادیده گرفت؛ اتفاقی که می‌توانست ما را پیروز کند.

استیل آذین حالا باید برای آسیایی شدن جنگ خود را در لیگ برتر ادامه دهد. با توجه به اینکه ذوب‌آهن و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی قرار دارند و شانس قهرمان شدن این دو تیم وجود دارد و اینکه هر دوی این تیم‌ها در 3 رده بالایی برتر لیگ‌برتر قرار دارند، تیم چهارم لیگ برتر می‌تواند امیدوار باشد که قهرمان جام حذفی یکی از این دو باشد تا 4 تیم لیگ‌برتر به آسیا بروند. همین مسئله، چهارم شدن در لیگ برتر را بسیار حیاتی کرده است و انتظار می‌رود استیل آذین برای رسیدن به آن هر کاری بکند.

صبا حریف پرسپولیس شد

در دیگر بازی این مرحله، تیم صبای قم موفق شد در خانه با نتیجه یک بر صفر از صد مس کرمان بگذرد و حریف پرسپولیس در نیمه نهایی شود. تک گل صبا را در این بازی داوود حقی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

این سومین بار است که صبا در مرحله نیمه نهایی جام حذفی حاضر می‌شود. از آنجا که صبا امید قرار گرفتن در بالای جدول در لیگ‌برتر را از دست داده‌ است، قهرمانی در جام‌حذفی تنها شانس آسیایی شدن این تیم است.

کربکندی، سرمربی تیم صبا پس از این برد گفت: درست است که این بازی دلچسب نبود ولی خوشحالیم که به مرحله نیمه نهایی صعود کردیم.وی در مورد بازی مقابل پرسپولیس تهران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، تصریح کرد: پرسپولیس تیم کوچکی نیست و درست است که این تیم تماشاگران خوبی دارد ولی حضور تماشاگران انگیزه بازیکنان ما را برای پیروزی مقابل پرسپولیس دوچندان می‌کند.دیدار این دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی روز 3 خرداد در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

لوکا بوناچیچ، سرمربی تیم مس کرمان هم که انگار بقا در لیگ‌برتر و حضور آبرومندانه در لیگ قهرمانان آسیا از اولویت‌های اصلی او و باشگاهش هستند پس از بازی گفت: صبای قم تیم خوب و سازماندهی شده‌ای است و ما برای پیروزی تلاش زیادی کردیم ولی از موقعیت‌های
 به دست آمده به خوبی استفاده نکردیم.

در بازی پنجشنبه، تیم مس با انگیزه ظاهر نشد. گویا این تیم تمام توان خود را روی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا متمرکز کرده است.

کد خبر 104667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز