جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

اوباما در اظهاراتی ایران را تهدید به حمله نموده است، اگرچه ضرب‌المثلی می‌گوید

«سنگ بزرگ علامت نزدن است». این یاوه‌‌بافی‌های اوباما ارزش پاسخگویی ندارد اما برای تنویر افکار عمومی، ذکر نکاتی چند حائز اهمیت است.

بی‌تجربگی سیاسی اوباما و قدرت‌طلبی اسلاف وی، آمریکا را در شرایط ناگواری قرار داده است؛ به‌طوری‌که جنگ‌طلبی بوش و باتلاق عراق و افغانستان و تناقض‌گویی و مهمل‌بافی‌های اوباما، آمریکا را در موقعیتی قرار داده است که کمترین محبوبیت را در سطح جهان داراست و حتی محبوبیت اوباما نیز در بین مردم آمریکا نسبت به سال گذشته به میزان فراوانی پایین آمده است.

چرا اوباما به چنین سرنوشتی دچار شده است؟ برای اینکه لابی صهیونیست‌ها و زرسالاران جهانخوار، اوباما را  هدایت می‌کنند و متاسفانه بی‌تجربگی‌ و خامی وی نیز منجر به این می‌شود که سخنان بزرگ‌تر از دهانش بگوید.

اگر اوباما اطلاع ندارد، بد نیست مروری بر تاریخ روابط ایران و آمریکا و مقایسه‌ای بین مقاطع قبل و بعد از انقلاب داشته باشد و شکست و خفت سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی را در گروگانگیری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام و در جنگ عراق با ایران و حمله مستقیم و غیرمستقیم آمریکا  به ایران بسنجد و ببیند آیا می‌خواهد خفت و خواری بیشتری نصیب خود و همپیمانان صهیونیست خویش نماید؟ ایران نه عراق است نه افغانستان و نه پاناما و نه هیچ جای دیگر. ایران، ایران است و از چنان صلابت و هیمنه‌ای برخوردار است که اجازه تعدی  هیچ کشوری را نخواهد داد.

بهتر است اوباما کمی عقل داشته باشد و شعارهای جذاب انتخاباتی خود را مرور کند، کمی درس تاریخ بخواند، خلق و خوی ایرانیان را بشناسد و آن‌وقت به اظهارنظر و سخن بپردازد.

گنده‌گویی و درشت‌گویی و سخنان ناسنجیده و سرانجام خفت‌بار، خاص دولتمردان آمریکا بوده است و ما نمی‌خواهیم مردم آمریکا که با امیدهای زیادی به اوباما رای دادند بعد از گذشت یکسال و اندی  او را چون بوش کوتوله‌ای ببینند که ژاژخایی می‌کند و یاوه‌سرایی می‌نماید و ابزار دست‌ صهیونیست‌هاست.

اوباما اگر راست می‌گوید بیاید خود را از باتلاق عراق و افغانستان رها کند. مردم آمریکا شایسته این نیستند که مرتب مالیات بپردازند و جنازه های فرزندان خود را به خاطر جنگ‌طلبی و قدرت‌طلبی رهبرانشان دریافت کنند.

آقای اوباما! تاریخ خاورمیانه را یک‌بار دیگر بخوانید و نقش ایرانیان را در تمدن‌سازی جهانی بار دیگر ببینید و بدانید اگر به ایران حمله‌ای شود آن وقت چنان درسی آمریکا و همپالکی‌هایش در منطقه خواهند گرفت که تاکنون کسی آن را تجربه نکرده است و شاید تاریخ آمریکا را باید از نو نوشت.

کد خبر 104665

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز