سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه ورزشی: سرانجام اختلاف نظر در هیأت رئیسه فدراسیون به استعفای مهدی تاج از ریاست کمیته تیم‌های ملی انجامید

هر چند او دلیل این تصمیم را در برنامه 90 مشغله کاری‌اش عنوان کرد ولی در مصاحبه‌های روز گذشته‌اش با خبرگزاری ایسنا به اختلافش با کفاشیان اشاره کرد.

در آخرین روزهای سال 88، روزنامه‌های ورزشی از مذاکره تاج با فاتح تریم خبر دادند ولی  کفاشیان در مصاحبه‌ای تلویزیونی مدعی شد که فدراسیون تنها به‌دنبال مشاوره گرفتن از مربی مشهور ترک است. تاج اما خبر می‌دهد که علاوه بر تریم با اسون گوران اریکسون هم برای به‌عهده گرفتن هدایت تیم ملی مذاکره کرده است.

نایب رئیس فدراسیون مدعی است که استعفایش ربطی به کناره‌گیری پیروانی از مربیگری تیم امید ندارد و گفت: «غلامحسین پیروانی را بهترین سرمربی ایرانی برای تیم امید می‌دانم و معتقدم باید او را در این تیم حفظ می‌کردیم. شاید برخی نظر دیگری داشته باشند اما بنده به‌شدت طرفدار او و مربیان دیگری چون علی دوستی و حسین شمس هستم. همچنین از نحوه برخورد با پیروانی در جلسات گذشته ناراحت هستم اما این موضوع، دلیل کناره‌گیری از ریاست کمیته تیم‌های ملی نیست.»

او درباره ادامه همکاری‌اش با فدراسیون با وجود اختلاف نظر با کفاشیان اضافه کرد: «در اساسنامه فدراسیون فوتبال وظایف رئیس و نایب رئیس فدراسیون کاملا تفکیک شده است و برای ادامه فعالیت در کارهایم مشکلی وجود ندارد.

اختلاف نظر ممکن است بین ما وجود داشته باشد اما این موضوع، خیلی هم بد نیست.» تاج معتقد است که در شرایط فعلی یک مربی بزرگ خارجی برای تیم ملی مؤثرتر از افشین قطبی خواهد بود: «بنده معتقدم افشین قطبی، سرمربی تیم ملی زحمت زیادی برای این تیم کشیده و در دوره‌ای که او را برای این سمت انتخاب کردیم، انتخاب خوبی داشتیم چرا که با توجه به شرایط، به حضور او برای انجام آن سه مسابقه حساس تعیین‌کننده نیاز داشتیم.

قطبی ادبیات مناسبی را در فوتبال ما رواج داد و فردی خوش‌خو و گشاده‌روست. او از این حیث قابلیت‌های خوبی دارد اما فوتبال امروز با هیچ پدیده‌ای قابل مقایسه نیست و با توجه به شرایط کنونی، به‌نظر می‌رسد الان وقت آن است که فکر جدی درباره تیم ملی داشته باشیم.

بازی‌های تیم ملی با سنگاپور و تایلند و مسابقه‌هایی که در قطر انجام داد، ما را بر آن داشت که ممکن است با این تیم و بضاعت کنونی آن، توان مقابله با تیم‌های قدرتمندی در آسیا چون کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا را نداشته باشیم. ما تا مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا یکسال و تا جام جهانی هم 3 سال وقت داریم.»

جریان مذاکرات با مربیان خارجی

تاج اضافه کرد: «بنده معتقدم یا باید سرمربی بزرگی را برای تیم ملی بیاوریم و یا خاطر افشین قطبی را به‌طور کامل جمع کنیم تا وی با تمام توان در تیم ملی کار کند. نکند که ما زمان را از دست بدهیم و در مقطع نامناسبی به‌دنبال تغییر او باشیم.

البته اعتقاد من این است که آوردن سرمربی بزرگ خارجی نسبت به بقای قطبی در سمتش بهتر است چرا که هر زمان مربیان خارجی خوبی چون تومیسلاو ایویچ و رایکوف را به تیم ملی آورده‌ایم، توفیقات خوبی داشته‌ایم. پرداخت مبلغ دو سه میلیارد تومان به یک مربی خارجی بزرگ، به‌منظور ارتقای نشاط در فوتبال ما، هزینه زیادی نیست.»

او درباره جریان مذاکراتش با مربیان خارجی گفت: «ما به‌طور رسمی و در قالب یک کار سازمانی، با فاتح تریم مذاکرات و جلسه‌های خوبی داشتیم. او به حضور در تیم ملی ایران ابراز تمایل نشان داد و مبلغی در حدود 2 و نیم میلیون دلار را برای این کار طلب کرد.

همچنین با اریکسون نیز مذاکره‌ای داشتیم و او نیز حاضر بود با مبلغ یک میلیون و 600 هزار دلار هدایت تیم ایران را بپذیرد.» وی در پاسخ به این سؤال که چرا علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال مذاکره‌ با مربیان خارجی را تکذیب می‌کند و تنها مذاکره‌ها را حول محور نظردهی این مربیان برای فوتبال کشور بیان می‌کند،

تصریح کرد: «برای این موضوع کفاشیان خود پاسخگو خواهد بود اما بنده هیچ مذاکره‌ای را به‌صورت غیررسمی انجام نداده‌ام و تمام جلسه‌ها در قالب یک کار سازمانی بود.»علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال هم ضمن قبول استعفای تاج، خبر داد که فریدون معینی به‌صورت موقت جانشین او در ریاست کمیته تیم‌های ملی فوتبال شد.

با این حال کفاشیان‌ اختلاف نظر با تاج را تکذیب کرد: «من و تاج هیچ اختلاف نظری با هم نداریم و همانطور که گفتم تنها دلیل این استعفا مشغله زیاد تاج و در مقابل نیاز به کار بیشتر در کمیته تیم‌های ملی بود.»

قطبی:‌ با مربی خارجی کار نمی‌کنم

‌با علنی شدن مذاکرات فدراسیون با مربیان خارجی، کفاشیان مدعی شد که افشین قطبی هم حاضر است در کنار یک مربی بزرگ به‌عنوان دستیار کار کند‌ اما قطبی در نامه‌ای سرگشاده به فدراسیون نوشت:متأسفانه مطالبی تحت عنوان ترمیم کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران مطرح و از طرف مسئولین آن فدراسیون موافقت اینجانب مبنی بر به‌کارگیری یک مربی خارجی اعلام شده است.

استحضار دارند براساس ماده 8 قرارداد فیمابین کلیه اختیارات و تصمیمات فنی تیم ملی فوتبال ایران برعهده سرمربی است و یقین بدانید هرگز موافقت خود را با همکاری در کنار مربی خارجی اعلام نکرده و به هیچ عنوان نیز قبول نخواهم کرد.

کد خبر 104485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز