سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: هیچ مدرسه روستایی و عشایری در کشور ادغام یا منحل نمی‌شود و ادغام مدارس زیر 100نفر جزو سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش نیست

به‌دنبال انتشار یادداشتی در روزنامه همشهری 16 فروردین با عنوان «انحلال مدارس زیر 100 نفر، محرومیت دانش‌آموزان روستایی» وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: «انحلال یا ادغام مدارس زیر 100نفر جزو سیاست‌های آموزش و پرورش نیست و حتی اگر مدرسه‌ای 2 دانش‌آموز هم داشته باشد باید به فعالیت آموزشی و پرورشی خود ادامه دهد.»

حمید‌رضا حاجی‌بابایی در حاشیه نشست شورای‌عالی آموزش و پرورش به همشهری گفت: من همچون دوران نمایندگی مجلس بر این باورم که به هیچ وجه نباید مدارس زیر 15نفر منحل یا ادغام شوند.وی اعلام کرد: من همچنان بر این موضوع تاکید می‌کنم که موافق ادغام مدارس نیستم و اخبار نقل شده از من درباره تجمیع مدارس زیر 100 نفر صحت ندارد.

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم معتقد بود که باید مدارس زیر 15نفر منحل شوند. اجرای این طرح در قالب طرح ساماندهی نیرو در آموزش و پرورش مطرح شد که در آن زمان حاجی‌بابایی از جایگاه رئیس فراکسیون فرهنگیان با این طرح مخالفت کرد.

به همین دلیل اعلام خبر ادغام مدارس زیر 100نفر در برخی از خبرگزاری‌ها و پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزیر آموزش و پرورش تعجب‌برانگیز بود. پایگاه اطلاع‌رسانی دولت 12اسفند ماه سال گذشته به نقل از وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: «مدارس زیر 100 نفر ادغام می‌شوند.»

ایجاد مجتمع‌های توانمند‌سازی مناطق محروم

وی اعلام کرد: آنچه مد‌نظر است طرح «مجتمع‌های توانمند‌سازی مناطق محروم» است که هدف آن، ایجاد عدالت آموزشی است. براساس این طرح، دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از امکانات بیشتر آموزشی و پرورشی بهره‌مند می‌شوند.

ارتقای شغلی فرهنگیان مناطق محروم

وزیر آموزش و پرورش بر این نکته تاکید کرد که اجرای این طرح علاوه بر ارتقای سطح کیفی آموزش، موجب ارتقای شغلی معلمان نیز می‌شود و مدیران این مدارس از این پس با عنوان شغلی مدیران مجتمع فعالیت خواهند کرد.

به گفته وی، اکنون در مدارسی که کمتر از 100 نفر دانش‌آموز دارند، مدیران به‌عنوان مدیر- ‌آموزگار شناخته می‌شوند که براساس این طرح این افراد به‌عنوان معاون- آموزگار در مدارس فعالیت خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در طرح ایجاد مجتمع‌های توانمند‌سازی مناطق محروم امکان ارائه آموزش‌های ضمن خدمت به فرهنگیان شاغل در مدارس مناطق محروم وجود دارد.

کد خبر 104462

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز