سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اختلالات شبکه‌های ارتباطی در نوروز از یک سو و سوالات نمایندگان در مورد مسائل بهزیستی و وزارت رفاه از سوی دیگر باعث شد تا وزیر رفاه و تامین اجتماعی و همچنین وزیر ارتباطات برای پاسخ گویی به سوالات نمایندگان، روز سه شنبه 17 فروردین در کمیسیون های مربوطه حضور یابند.

« تقی پور باید گزارشی در مورد کیفیت شبکه های ارتباطی و مشکلاتی که در این زمینه در ایام نوروز وجود داشت پاسخ دهد.»

سید شریف حسینی  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام این خبر، اظهار داشت: وضعیت شبکه های ارتباطی در ایام نوروز موضوعی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در مورد آن گزارشی به کمیسیون صنایع و معادن ارائه دهد، چرا که در رابطه با وضعیت شبکه های ارتباطی گله مندی مردم به نمایندگان مجلس رسیده است و خود نمایندگان نیز با این مشکلات دست به گریبانند.

وی با تاکید براینکه اختلالات نه تنها در بحث تلفن همراه به شدت وجود دارد بلکه به تلفن ثابت نیز مربوط می شود، گفت: وزرای ارتباطات سه دولت گذشته و دولت فعلی و نیز مسئولان این حوزه، بارها وعده های بسیاری برای حل مشکلات آنتن دهی تلفن همراه، قطعی مکالمات، خط رو خط و تماس ناموفق داده اند اما تاکنون این وعده ها محقق نشده است.

وی اضافه کرد: اختلالات در شبکه تلفن همراه و ثابت که اکثرا منجر به قطعی مکالمات می شود هزینه مشترکان را افزایش می دهد که وزیر ارتباطات باید در این زمینه پاسخگو باشد.
علاوه بر مشکلات ارتباطی، سئوالات نمایندگان در مورد اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات در زمینه کاهش قیمت سیم مسی، ارائه اینترنت پرسرعت توسط شرکت مخابرات، کیفیت آنتنهای تلفن همراه و نیز کیفیت تلفن همراه روستایی از دیگر محورهایی است که موجب دعوت رضا تقی پور به کمیسیون صنایع شده است.

وزیر رفاه در کمیسیون اجتماعی
محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی دومین عضو از هیات دولت است که عصر امروز به مجلس می رود. سلیمان جعفرزاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این زمینه گفت: محصولی برای پاسخگویی به هشت سئوال به کمیسیون اجتماعی فراخوانده شد که دو نفر از نمایندگان سئوالات خود را پس گرفتند و وزیر رفاه بعد از ظهر سه شنبه جهت پاسخگویی به شش سئوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اجتماعی حضور خواهد یافت.

جعفرزاده با اشاره به اینکه این جلسه اولین جلسه پاسخگویی محصولی به سئوالات نمایندگان خواهد بود، گفت: قانع کردن نمایندگان در کمیسیون یک امتیاز مثبت برای محصولی در پست وزارت رفاه و تامین اجتماعی خواهد بود. کمیسیون نیز در این راستا تلاش خواهد کرد بر اساس آئین نامه و قوانین موجود سئوالات و درخواستهای نمایندگان را حل و فصل کند.

به گفته جعفرزاده سئوالات نمایندگان در حوزه مسائل سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی و مجموعه های تحت پوشش این وزارت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون در صحن علنی مجلس قرائت و در صورت ارائه رای منفی از سوی نمایندگان و تکرار این امر در سه دفعه وزیر استیضاح خواهد شد.

کد خبر 104436

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز