یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

داوود رشیدی اواخر خرداد یا اوایل تیر امسال نمایش منهای دو را در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌برد.

قرار است رشیدی به‌زودی با انتخاب بازیگران موردنظر خود، تمرین‌های این نمایش را آغاز کند. نمایش منهای دو نوشته دنیس تریت نویسنده فرانسوی است که در تالار اصلی تئاترشهر به صحنه خواهد رفت.

داستان نمایش درباره 2 مریض است که در بیمارستان بستری هستند. یکی از آنها به‌مدت یک هفته و دیگری به‌مدت 2 هفته برای زنده ماندن فرصت دارند. آنها از بیمارستان فرار می‌کنند و به تجربیاتی متفاوت دست می‌یابند که یکی از آنها تجربه حضور در تئاتری است که نمایش «دایی‌وانیا» در آن اجرا می‌شود.

ارکستر سیمرغ

حمید متبسم پس از 4 سال کار،  از اجرای ارکستر «سیمرغ» به رهبری محمدرضا درویشی و آواز همایون شجریان در تیرماه سال‌جاری خبر داد. این اثر موسیقایی پس از گذراندن مراحل پژوهش روی شاهنامه و گزینش اشعار، روایت موسیقایی آنها و نت‌نویسی به مرحله اجرا نزدیک شده‌است.

این اثر موسیقایی با الهام از زندگی «زال» در شاهنامه نوشته شده‌است. در این اپرت، همایون شجریان سولیست خوانندگان است و در کنار 3 خواننده سوپرانو و 3 خواننده تنور،  می‌خواند.

ارکستر سیمرغ از تاریخ 27 آبان نخستین تمرینات خود را در تهران زیر نظر درویشی آغاز کرد و گروه اجرایی همچنان با رهبری این هنرمند در حال تمرین هستند تا درصورت مهیا بودن شرایط برای اوایل تابستان در تهران اجرا داشته باشند.

مقصد بی‌پایان

بهرام بیضایی از غیرممکن بودن ساخت فیلم «مقصد» در حال حاضر خبر داد. بیضایی در این باره گفت: خبر انصراف تهیه‌کننده یا من از ساخت مقصد صحیح نیست. فیلمنامه مقصد از هنگام نوشته‌شدنش یعنی سال 1376 تاکنون‌ چندین‌بار برای دریافت مجوز ساخت به بنیاد فارابی و ارشاد رفته و همواره بی‌پاسخ مانده است.

سال گذشته رسما پروانه ساخت گرفت اما در مراجعه‌های بعدی به‌طور شفاهی یا غیررسمی پرونده‌های پیشین باردیگر باز شد و فهرستی از تغییرات، شرط شد که تهیه‌کننده و من‌را به این نتیجه رساند که ساخت مقصد عملا غیرممکن است؛

این به معنی انصراف من یا تهیه‌کننده نیست. ما حاضریم مقصد را دقیقا به همان صورت متنی که منتشر شده و رسما بدون قید و شرط پروانه گرفته، بسازیم؛ درصورتی‌که هر دو اطمینان داشته باشیم درست به همان صورت روی پرده خواهد رفت.

کد خبر 104287

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز