همشهری آنلاین: دولت تایوان اعلام کرد که ممکن است شروع به پرداختن پول به افراد برای بچه‌دار شدن کند تا به این ترتیب میزان پایین زاد و ولد در این جزیره - یکی از پایین‌ترین میزان‌ها در جهان - را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه  وزارت کشور تایوان اعلام کرد در میان پیشنهاداتی که در حال بررسی است پرداخت یک سوبسید ماهانه به مقدار 5000 دلار تایوان (160 دلار آمریکا) برای همه کودکان زیر 3 سال است، که د ر مجموع 36 میلیارد دلار تایوان در سال خرج برخواهد داشت.

وزرات کشور تایوان روز جمعه‌ 3 آوریل اعلام کرد: "این وزرات امیدوار است که با این اقدامات برای کمک به آنها برای نگهداری از کودکان‌شان و بهبود استانداردهای زندگی‌شان
اشتیاق عمومی را به بچه‌دار شدن افزایش دهد."

مقامات تایوان در مواجهه با نگرانی در مورد کاهش شدید نیروی کار که به مشکلات اجتماعی و اقتصادی جدی منتهی می‌شود،  امتیازات گوناگونی را برای تشویق زاد و ولد ارائه کرده‌اند.

وزارت کشور تایوان یک مسابقه آنلاین با شعار "بگذارید هر که می‌خواهد بچه دار شود" را با جایزه نقدی یک میلیون دلار تایوان برای برنده برگزار کرد.

بر اساس ارقام رسمی، میزان زاد و ولد در این جزیره در سال گذشته در حد 8.29 تولد در 1000 باقی ماند. این در حالی است که بر اساس آمار سازمان ملل میانگین جهانی زاد و ولد 20 تولد به ازای هر 1000 نفر است.

کد خبر 104185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز