شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: قهرمانان و نفرات برگزیده رقابت‌های شطرنج قهرمانی رده‌های سنی 8-10-12- 14- 16 و 18 سال کشور در دو بخش پسران و دختران مشخص شدند.

در این دوره از رقابت‌ها که همزمان با آغاز سال جدید طی 9 دور به روش سوئیسی به میزبانی هیئت شطرنج چهار استان کشور برگزار شد ، این نتایج به دست آمد:

در بازی‌های شطرنج قهرمانی رده‌های سنی 8 - 10 و 12 سال قهرمانی دختران ایران که به میزبانی هیئت شطرنج گیلان در تالار مهر اندیشه رشت برگزار شد، منتا حیدری از خراسان رضوی با 8 امتیاز اول و صدیقه کلانتری و کیا سالاری هر دو از مازندران به ترتیب با 7.5 و 7 امتیاز دوم و سوم رده سنی زیر 8 سال شدند.

در رده سنی زیر 10 سال، نازنین اکبری، شطرنج‌باز خوشفکر خراسان رضوی با برتری برابر تمامی رقیبان خود و کسب 9 امتیاز از 9 پیروزی قهرمان شد و آویشن عبدی‌نژاد از گیلان با 7.5 امتیاز و کیاناعرب از اصفهان با 7 امتیاز بر سکوی دوم و سوم ایستادند.

در رده سنی زیر 12 سال نیز درسا درخشانی، ورزشکار تهرانی توانست با پیروزی برابر تمامی حریفان و کسب 9 امتیاز مدال طلا را به گردن آویزد. محدثه علیجانزاده و سیده مهرناز افتخاری، هر دو از گیلان به ترتیب با 7.5 و 7 امتیاز در رده‌های بعدی جای گرفتند.

در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی 8 - 10 و 12 سال قهرمانی پسران ایران که به میزبانی هیئت شطرنج استان قزوین با حضور 342 ورزشکار در سالن بین‌المللی الغدیر قزوین برگزار شد، در رده سنی زیر 8 سال، جبار کوچکی از گیلان، حمید طهماسبی از فارس و محمد حسین ترشیزی از خراسان رضوی هر سه با 17.5 امتیاز و به لحاظ پوئن شکنی (51.5 - 50.5 و 46) به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رده سنی زیر 10 سال پسران، محمد امین طباطبایی از تهران با 8 امتیاز کاپ قهرمانی را از آن خود کرد و خشایار رجبی یزدی از اصفهان و شایان رحمتیان از همدان، هر دو با 75 امتیاز و به لحاظ پوئن شکنی دوم و سوم شدند و در رده سنی زیر 12 سال، امیرحسین بادکوبی از اصفهان با 7.5 امتیاز قهرمان شد و سید خلیل موسوی از گیلان و شاهین لرپری زنگنه از اصفهان هر دو با 7 امتیاز و بر حسب پوئن شکنی در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در رقابت‌های قهرمانی رده‌های سنی 14-16 و 18 سال قهرمانی پسران ایران که به میزبانی هیئت شطرنج تهران در سالن ورزشی نامجوی اکباتان تهران با حضور 174 ورزشکار برگزار شد، در رده سنی 14 سال، نیما جوانبخت از اصفهان با 8 امتیاز، امیرسالار جاوید فر از تهران و امیر کوثری‌نیا از فارس، هر دو با 7.5 امتیاز به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رده سنی زیر 16 سال، مهدی حسینی‌پور از خوزستان مدال طلا گرفت و کاوه قاضی الشریف از تهران نایب قهرمان و بهتاش سلیمی فرد از بوشهر سوم شدند.

در رده سنی زیر 18 سال پسران نیز استاد فیده شطرنج گیلان، امیررضا پوررمضانعلی با 8 امتیاز جام قهرمانی را به خانه برد و پویا ایدنی از خوزستان با 7.5 امتیاز نایب قهرمان شد، ضمن این که علی فقیرنواز از گیلان با 7 امتیاز سوم شد.
 
در بازی‌های قهرمانی رده‌های سنی زیر 14 -16 و 18 سال قهرمانی دختران ایران که به میزبانی هیئت شطرنج همدان در سالن ابن سینای این شهر با حضور 76 ورزشکار به انجام رسید، در رده سنی 14 سال، کیمیا مرادی با 8 امتیاز و نادیان باقری طالقانی و رعنا حکیمی‌فرد با 7 امتیاز هر سه از تهران اول تا سوم شدند.

در رده سنی 16 سال، هانیه خلجی با 7.5 امتیاز،  مینو عسگرزاده با 7 امتیاز و زهرا آزاد واری با 6.5 امتیاز هر سه از تهران مدال طلا ، نقره و برنز را به گردن آویختند.

در رده سنی زیر 18 سال، میترا حجازی‌پور، قهرمان موفق خراسان رضوی با پیروزی برابر تمامی رقبا و کسب 9 امتیاز با اقتدار طلا و جام قهرمانی را از آن خود کرد. مریم قرادکار، دیگر نماینده خراسان رضوی با 7 امتیاز نایب قهرمان و خاطره عزیزی از گیلان با 7 امتیاز و به لحاظ پوئن شکنی سوم شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در هر رده سنی در هر دو بخش دختران و پسران ، نفرات اول مهر ماه سال جاری به مسابقات قهرمانی 2010 جهان در یونان، و نفرات دوم تیرماه سال جاری به رقابت‌های قهرمانی 2010 آسیا در چین اعزام می‌شوند.

کد خبر 104122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز