جمعه ۱۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

گروه شهری: همزمان با روز سیزدهم فروردین « روز طبیعت» شهروندان مانند سال‌های گذشته برای سپری کردن آخرین روز تعطیلات خود به بوستان‌ها و فضاهای سبز شهر رفتند

شهرداری تهران نیز برای این روز برنامه‌های متنوع و جامعی را در نظر گرفته بود.

آمادگی همه جانبه برای پذیرایی از شهروندان در بوستان‌های شهر و تدارک برنامه‌های فرهنگی بخشی از اقدامات شهرداری تهران برای روز طبیعت بود. معاونت اجتماعی شهرداری تهران در این روز با برگزاری سامانه‌های نشاط سعی کرد تا لحظات خوشی را برای طبیعت دوستان رقم بزند.

عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه برنامه‌ها نسبت به سال‌های گذشته بسیار متنوع‌تر شده است، گفت: تلاش کردیم براساس سیاست محله محوری برنامه‌های ویژه جشن جمهوری اسلامی ایران و روز طبیعت را در نقاط بیشتری از شهر تهران برگزار کنیم؛ به‌طوری که شهروندان تهرانی امسال توانستند در مناطق و محله‌های خود شاهد این برنامه‌ها باشند.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در مورد برنامه‌های روز طبیعت اظهار داشت: در اکثر بوستان‌های محلی و بوستان‌های بزرگ شهر سامانه‌های نشاط در 2 بخش صبح و عصر برپا شد. همچنین پرواز بادبادک‌ها، آزاد‌سازی‌ ماهی‌ها در پارک‌هایی مانند پارک لاله، مسابقات گسترده و متنوع ورزشی و اقامه نماز در بوستان‌ها از جمله برنامه‌هایی بود که در روز طبیعت برگزار شد.

اما در کنار برنامه‌های فرهنگی اقدامات ایمنی لازم نیز توسط سازمان آتش‌نشانی مهیا شده بود تا شهروندان با آسودگی خیال بیشتری در کنار خانواده‌های خود لحظات شادی را تجربه کنند.

آتش‌نشانان تهران در روز طبیعت با استقرار در بیش از 70 پایگاه موقت و سیار نقاط مختلف کلانشهر تهران خدمات ایمنی را به شهروندان ارائه کردند. این آتش‌نشانان با استقرار در پایگاه‌های موقت و سیار در خیابان‌ها و تقاطع‌های اصلی شهر، پارک‌ها، بزرگراه‌ها و دیگر مناطق شهری از جمله مراکز فرهنگی و تفریحی، محدوده کلانشهر تهران را در پوشش ایمنی خود قرار دادند.

بیش از 30 پارک، 13 بزرگراه، 10 خیابان اصلی و 10‌میدان بزرگ شهر از جمله محل‌های استقرار پایگاه‌های موقت و سیار آتش‌نشانی تهران در روز طبیعت بود.

اما در این میان سازمان مدیریت پسماند شهر تهران نیز با حضور در میان شهروندان اقدام به توزیع کیسه زباله کرد تا گامی دیگر در راستای فرهنگ‌سازی برای تفکیک زباله‌های شهر برداشته شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرتهران با اعلام این خبر گفت: همزمان با روز طبیعت در تمامی مبادی ورودی و بوستان‌های تهران کیسه زباله توزیع شد.فرهاد پورمحمد سخا  افزود: این کیسه‌ها برای جمع‌آوری زباله خشک در میان شهروندان توزیع شد و همچنین بروشورهای آموزشی با موضوع بازیافت و تفکیک زباله همراه کیسه‌ها در اختیار شهروندان قرار گرفت.

کد خبر 104094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز