همشهری آنلاین: شبکه RTS تلویزیون ملی صربستان ممکن است به خاطر پخش یک جلسه پارلمانی به جای مسابقه لیگ قهرمانی مجبور به پرداخت جریمه‌ای سنگین به سازمان فوتبال اروپایی یوفا شود

خبرگزاری آلمان از بلگراد گزارش داد، RTS حق پخش رقابت‌های لیگ قهرمانی سراسر اروپا را در صربستان گرفته است، اما به طور حقوقی ملزم به پخش جلسات مجلس این کشور است.

روز سه‌شنبه جلسه‌ای مهم درباره قطعنامه‌ای در محکومیت جنایات جنگی در سربرنیستا در 15 سال پیش تا نیمه شب به طول انجامید و با مسابقه میان اف سی بایرن مونیخ و منچستر همزمان شد.

روزنامه بلیچ نوشت، به همین خاطر، تلویزیون قرارداد خود را با یوفا نقض کرد و احتمالا مجبور به پرداخت یک میلیون یورو (1.35 میلیون دلار) جریمه است.

الکساندر تیانیچ، مدیر RTS به این روزنامه گفت که "مقامات" وعده پرداخت جریمه را حین برگزاری جلسه پارلمان در سه‌شنبه شب و زمانی دادند که نمایندگان مجلس با ادامه مباحثات خود در صورتی که به صورت زنده پخش نشود، مخالفت کردند.

این روزنامه در همین حال به نقل از اسلاویچا دیوکیچ دیانوویچ، رییس مجمع ملی ریاست جمهوری تکذیب کرد که نمایندگان مجلس چنین وعده‌ای داده باشند.

در همین حال گویا پخش مسابقه فوتبال به جای ماراتن سیاسی موجب خشم یک نفر هم شد به طوری که با یک تلفن کارتی از بلگراد تهدید کرد در پارلمان بمبگذاری می‌کند.

اما این تماس تلفنی نه موجب اختلال در جلسه پارلمان و نه پخش زنده آن شد.

بایرن این بازی را در خانه خود در برابر منچستر 2-1 پیروز شد و پارلمان هم اعلامیه‌ای مهم را با اکثریت 127 نفری از میان 250 نماینده صادر کرد.

کد خبر 104047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز