همشهری آنلاین: بیست و دومین سفراستانی دولت در مازندران پس از نشست پنجشنبه شب 16 آذر، ‪۱۲۰‬ مصوبه برای توسعه استان به تصویب رساند.

دکتر "محمود احمدی نژاد" دراولین ساعات بامداد امروز جمعه پس از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در ساری گفت : همه این طرحها با مطالعات دقیق و کارشناسی به تصویب رسیده است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری افزود : تا امروز پنج درصد کارها انجام شده است و ‪ ۹۵‬درصد باقیمانده به عهده مسوولان استانی و وزیران دولت نهم است.

"احمدی نژاد" گفت : این مصوبات در حکم قانون است و آنچه ما، مردم و مسوولان می‌خواهیم سرعت عمل در اجرای درست این مصوبات است.

رییس جمهوری درادامه مصاحبه خود استان مازندران را دارای ویژگی‌های منحصر به فردی دانست و مردم این دیار را مردمی پاک ، صمیمی ، تلاشگر و مومن و عدالتخواه خواند.

"احمدی نژاد" اظهار داشت : این استان علاوه براستعدادهای مادی و طبیعی از استعداد انسانی کم نظیری برخوردار است.

رییس جمهوری تصریح کرد ، عظمت و هوشمندی مردم در این سفر نیز کاملا مشهود بود و مردم این استان ازاین فرصت استفاده کرده و یک بار دیگر عمق نگاه و هوشمندی وعظمت خود را با حضور بی‌نظیر خود به نمایش گذاشتند.

"احمدی نژاد" گفت : در این سفر با مردم ‪ ۱۶‬شهرستان دیدار کردیم که در همه این شهرستانها امواج خروشان ملت مطالبات خود را در مواضع داخلی و بین المللی به صراحت بیان کردند.

رییس جمهوری گفت : حضور پرشکوه مردم انرژی ما را در خدمتگزاری به آنان مضاعف کرده است.

وی در ادامه به مصوبات مهم این نشست اشاره کرد و گفت : امکان استفاده از سواحل دریای خزر برای همه مردم از طریق آزاد کردن حریم دریا از مهمترین مصوبات این نشست بوده است.

"احمدی نژاد" آزاد راه تهران شمال ، تعریض جاده هراز ، توسعه شهرهایی که در مسیر جاده هراز قرار دارند ، رفع محدودیت و ممنوعیت از احداث صنایع بزرگ در این استان ، واگذاری حداقل چهارهزارمیلیارد ریال تسهیلات ارزی ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران مازندران ،اضافه شدن ‪ ۲۰۰‬میلیارد تومان تسهیلات در طرح بنگاههای زودبازده ، توسعه دانشگاهها ، تکمیل و تجهیز شبکه بهداشت ودرمان ، تکمیل و ساخت بیمارستان برای همه شهرهای مازندران را از مصوبات بیست و دومین نشست استانی هیات دولت در مازندران عنوان کرد.

رییس جمهوری‌احداث سدها، شبکه زهکشی زمینهای زراعی ، حمل ونقل ، توسعه فرودگاه ، بزرگراهها ، تقاطع غیرهم سطح ، تکمیل کمربندی ، بازکردن راه جدید را از دیگر مصوبات این نشست اعلام کرد.

وی همچنین اختصاص ‪ ۴۰‬میلیارد تومان وام ارزی برای بافتهای فرسوده استان ، ‪ ۴۰‬میلیارد تومان فروش اوراق قرضه برای اصلاح بافتهای فرسوده شهری ، آبرسانی به شهرهای استان ، توجه به آب کشاورزی را ازجمله مصوبات هیات دولت ذکر نمود.

"احمدی نژاد" مصوبات این نشست در بخش نفت را ایجاد ایستگاه گاز فشرده طبیعی، گازرسانی به شهرهای سواد کوه و انتقال گاز اتیلن عنوان کرد.

رییس جمهوری ساخت ‪ ۳۳‬مجموعه ورزشی برای دختران و پسران ، چهار خانه کشتی ، چهارسالن ژیمناستیک ، مطالعه و احداث دهکده المپیک اسلامی و چهار مجموعه قایق سواری را از دیگر مصوبات برای توسعه ورزش استان اعلام نمود.

"احمدی نژاد" از مردم مازندران ، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی ، مسوولان و مدیران و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی استان تقدیر و تشکر کرد.

رییس جمهوری از رسانه‌های گروهی استانی و سراسری بخاطر انعکاس اخبار این سفر قدردانی کرد و گفت : از هنرمندی رسانه‌ها این است که چهره استان را به زیبایی منعکس کنند ، زیرا انها پل ارتباطی دولت و ملت هستند.

کد خبر 10401

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز