چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام به گروه کشورهای موسوم به 1 + 5 توصیه کرد:

ایران به حق خود قانع است، پس دست از اشتباه تاریخی بردارید و به حق خود قانع باشید.به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عین حال تاکید کرد: باید ما هم در چارچوب شرایط جهانی به‌گونه‌ای عمل کنیم که سوء‌ظن آنها از بین برود.

هاشمی رفسنجانی که در قالب توصیه‌هایی در روزهای پایانی سال 88 سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی در حوزه دیپلماسی خارجی و توصیه‌ای به کشورهای غربی و به‌طور اخص گروه کشورهای موسوم به 1 + 5 و سپس مسئولان و مدیران مرتبط داخلی،

گفت: این کشورها عمدتاً بعد از انقلاب، برخورد خوبی با ما نداشتند و کارهایی کردند که مناسب نبود، الان هم مسائل جدیدی پیش آمده؛ مثل مسئله هسته‌ای و موشکی و یا مسائل دیگر که اینها دارند خصومت خودشان را تشدید می‌کنند و من مطمئن هستم اینها اشتباه می‌کنند و از این راه چیزی به دست نمی‌آورند و زحمت خودشان و ما را بیشتر می‌کنند.

رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فکر می‌کنم اگر آنها به حق خودشان قانع باشند ایران هم به حق خود قانع است، تصریح کرد: ما بارها تاکید کردیم که اصلاً در بحث هسته‌ای نمی‌خواهیم به طرف استفاده نظامی برویم؛ رهبری گفته‌اند و همه مدیران هم گفته‌اند. اگر بی‌اعتمادی هست باید تلاش کنند اعتماد را تقویت کنند؛ البته باید ما هم در چارچوب شرایط جهانی به‌گونه‌ای عمل کنیم که سوء‌ظن آنها از بین برود.

کد خبر 103702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز