سه‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر: فرهنگسرای شهر، همزمان با افتتاح خانه فرهنگ بازار و برگزاری جشنواره هفت‌سین، جشن استقبال از بهار و نمایشگاه گل‌های بهاری در پارک شهر با حضور مدیران شهری افتتاح شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدجواد شوشتری سرپرست این سازمان که در مراسم افتتاح این فرهنگسرا در پارک شهر حضور داشت، گفت: مدتی است همشهریان منطقه‌12 خواستار فرهنگسرایی در این منطقه بودند و اکنون با همت شهردار و معاونت اجتماعی منطقه 12، مکانی در اختیار سازمان فرهنگی هنری قرار گرفت تا تبدیل به فرهنگسرا شود.

وی منطقه 12 را قدیمی‌ترین منطقه تهران دانست و گفت: مراکز منطقه 12 سازمان، سال‌ها زیر مجموعه منطقه 11 بود و زیرنظر فرهنگسرای رازی اداره می‌شد. اما با تلاش بسیار توانستیم فرهنگسرایی برای این منطقه آماده کنیم؛ منطقه‌ای که بیشترین خانه‌های فرهنگ سازمان در آن قرار دارد و امروز نیز با افتتاح خانه فرهنگ بازار، تعداد خانه‌های فرهنگ منطقه به 6 رسید و 2 خانه فرهنگ مشارکتی هم در این منطقه فعال است.

شوشتری اظهار داشت: با گرم شدن هوا، مسئولیت میدانی همکاران در منطقه بیشتر خواهد شد و شاهد اجرای برنامه‌های آموزشی و تفریحی در منطقه 12 خواهیم بود.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به محور برنامه‌های سازمان در سال آینده گفت: سال آینده، حول محور خانواده فعالیت می‌کنیم و بحث همسایگی، مسئولیت‌پذیری و کسب حلال، شاهرگ برنامه‌های سازمان است. وی از در اختیار گذاشتن 3میلیون مترمربع فضای فرهنگی در تهران به شهروندان خبر داد و افزود: جشنواره بزرگ فرهنگی هنری شهر تهران، سال آینده از سطح محله‌ها آغاز و تا سطح تهران گسترش داده خواهد شد.

برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای کودکان و نوجوانان داریم و علاوه بر اینها، آموزش‌های پیش و پس از ازدواج را برای جوانان درنظر گرفته‌ایم. از سوی دیگر، دوازدهمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان نیز با معرفی 250 نفر برگزیده، کار خود را در حضور مهندس بیادی و احمد مسجد جامعی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، حجت‌الاسلام محمدی، رئیس مرکز توسعه و ترویج قرآن کریم وزارت ارشاد و محمدجواد شوشتری در سالن ایران زمین شهرداری به پایان رساند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهندس بیادی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم به اهمیت قرآن در زندگی اشاره کرد و گفت: قرآن، بهترین موعظه‌هاست و ما باید در تمام مراحل زندگی، از آن بهره ببریم و سازمان فرهنگی هنری در دوره مدیریت جدید، کارهای قرآنی را در طلیعه کارهایش قرار داده است.

ولی اینها کافی نیست و فعالیت قرآنی در مساجد باید شکل بگیرد و رشد کند چون سرمایه ما مسجد و قرآن است. در پایان، علی اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن و دبیر جشنواره نیز در گزارشی از اجرای دوازدهمین جشنواره قرآنی گفت: در این دوره، 5هزار نفر در بخش حفظ و 1003 پسر و 1300 دختر در بخش قرائت و 1005 پسر و 1160 دختر در بخش ترتیل شرکت کرده‌اند. در بخش مفاهیم و جدول هم قریب به 40 هزار نفر شرکت کرده‌اند که به‌صورت ملی و بین‌المللی برگزار شد.

کد خبر 103611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز