گروه اقتصادی: پرونده بودجه سال آینده در مجلس و شورای نگهبان بسته شد ولی پرونده اعتراض دولت به مصوبه درآمد یارانه‌ها هنوز پایان نیافته است.

25اسفند شورای نگهبان بودجه 89 را که در مجلس بررسی و با وجود اعتراض دولت بدون تغییر مورد نظر دولت به شورای نگهبان ارجاع داده شد تایید کرد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: شورای نگهبان پس از بررسی لایحه بودجه 89 کشور آن را با شرع و قانون اساسی مغایر ندانست.

کدخدایی عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس، به ایرادات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه 89 کشور که 25اسفند برای نمایندگان مجلس ارسال شده بود اشاره کرد و گفت: اصلاحاتی که مجلس برای رفع اشکالات شورا انجام داد به شورای نگهبان ارسال شد و پس از بررسی اعضای شورای نگهبان اشکالات مورد نظر را رفع‌شده تشخیص دادند و عدم‌مغایرت لایحه بودجه 89 کشور را با شرع و قانون اساسی اعلام کردند. 

نامه اعتراضی معاون پارلمانی رئیس جمهور

25اسفند پس از تایید لایحه در شورای نگهبان و رسمی شدن آن، نامه‌ سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی ‌معاون پارلمانی دولت به احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی منتشر شد که گفته بود: جای بسی تعجب است، مگر آبروی مجلس و دولت از هم جداست؟

پیش از این نامه‌ای با عنوان «آیا تصمیم مجلس سیاسی بود؟»  از سوی احمد توکلی نماینده مردم تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خطاب به وکلای ملت منتشر شده بود،

که در آن به بررسی دلایل مجلس برای ممانعت از درآمد 40 هزار میلیارد تومانی دولت برای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها پرداخته بود و در آن عنوان کرده بود که آثار سیاسی پذیرش پیشنهاد دولت برای آزادسازی قیمت‌ها تا 40 هزار میلیارد تومان در سال 89، موجب از بین رفتن آبروی مجلس می‌شود.

نارضایتی دولت، اجرای قانون یارانه‌ها را با ابهام روبه‌رو کرده است.

کد خبر 103606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز