یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۶
۰ نفر

سنت همه ساله تلویزیون پخش فیلم‌های سینمایی ایرانی و خارجی است.

بخشی از این فیلم‌ها، فیلم‌های روز جهان یا فیلم‌های چند سال قبل است. البته طبق سنت همه ساله تلویزیون، زمان پخش در آخرین لحظات مشخص می‌شود و همچنین تعدادی از فیلم‌ها اضافه و تعدادی هم حذف می‌شوند.

تا این لحظه تنها مشخص شده که فیلم‌های سینمایی شبکه یک، از 26 اسفند تا 13 فروردین، هر روز ساعت 16 پخش شده و روز بعد ساعت 10 تکرار می‌شود و زمان پخش فیلم های شبکه 3 هر روز ساعت 20:15 و تکرار آن روز بعد ساعت 11 خواهد بود. 
در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از فیلم‌های مطرح که در ایام عید از تلویزیون پخش
خواهد شد.

دعوت

کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا
تهیه‌کننده: محمد پیرهادی
نویسندگان: ابراهیم حاتمی کیا، چیستا یثربی
خلاصه داستان: دعوت، داستان چند خانواده متفاوت، با بحرانی مشابه را روایت می‌کند که هر کدام از آنها بنا به نگاه خاص خود به این بحران واکنش‌هایی از خود بروز می‌دهند. دعوت داستان تو در تویی دارد که به آن شکل اپیزودیک داده است. گفته می‌شود ابتدا 7 اپیزود، داستان این فیلم را تشکیل می‌داد که یکی از آنها در همان ابتدا و یکی دیگر از آنها با نام «دانشجو» در پایان کار حذف شده‌اند.

در آن اپیزود پژمان بازغی و لیلا اوتادی بازی می‌کردند.
بازیگران: مهناز افشار، محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، گوهر خیراندیش، کتایون ریاحی، آناهیتا نعمتی، محمدرضا شریفی نیا، سیامک انصاری، رضا بابک، ثریا قاسمی، سحر جعفری جوزانی، فرهاد قائمیان، سارا خوئینی‌ها، نگار فروزنده و  مجید مشیری.
نکته: نخستین فیلم ابراهیم حاتمی کیا که هیچ‌گونه ربطی به جنگ و آدم‌های جنگ ندارد.
پخش: شبکه 3

محیا

نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: اکبر خواجویی
خلاصه داستان: جاوید، دانشجوی پزشکی در یک مراسم ختم در گورستان با محیا آشنا می‌شود و... .
بازیگران: سیدشهاب‌الدین حسینی، الهام حمیدی و... .
نکته: اکبر خواجویی کارگردان سریال‌های «پدر سالار»، «دبیرستان خضرا» و «کهنه سوار» باساخت فیلم محیا بعد از 16سال دوری از سینما به دنیای سینما برگشت.
پخش: شبکه 2

ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین

کارگردان: استیون اسپیلبرگ
نویسنده: دیوید کوئپ
داستان: ماجراهای ایندیانا جونز ادامه همان داستان‌های همیشگی ایندیانا جونز ماجراجو است که این‌بار در سنین پیری با دوستش مک، گرفتار یک گروه تبهکار می‌شوند که گمان می‌کنند ایندی محل اختفای جمجمه بلورین را می‌داند و... .
بازیگران: هریسون فورد، کیت بلانشت، شیا لبوف، ری وینستون، کرن آلن، جان هارت، جیم برودبنت

نکته: در سال 1981 ساخت و پخش مجموعه ایندیانا جونز با فیلم سینمایی «مهاجمان صندوقچه گمشده» آغاز شد و دومین قسمت آن با عنوان «ایندیانا جونز و معبد مرگ» و قسمت سوم آن با نام «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» پخش شد. هریسون فورد بازیگر سه گانه ایندیانا جونز بود که در قسمت چهارم هم بازی کرد. این فیلم برنده 2جایزه و نامزد کسب 7جایزه از جشنواره‌های بین‌المللی شده است.
پخش: این فیلم در روز سه‌شنبه 25 اسفند در ساعت 19 از شبکه تهران پخش خواهد شد.

سوپر استار

کارگردان: تهمینه میلانی
داستان: این فیلم درباره زندگی بازیگر مشهوری است که در زندگی خود دچار غرور شده است.
بازیگران: شهاب حسینی، نسرین مقانلو، فریبا کوثری،
 رضا رشیدپور و ... .
نکته:  یک فیلم دیگر از تهمینه میلانی که در زمان پخش مخاطبان سینما و منتقدان را راضی نکرد.
پخش: شبکه 3

دشمنان ملت

کارگردان: مایکل مان
خلاصه داستان: اوایل دهه 1930، جان دلینجر (جانی دپ) دست به سرقت بانک‌ها زده و هر بار به شکل شگفت‌انگیزی از چنگال قانون و عدالت می‌گریزد.
بازیگران:جانی دپ، کریستین بیل، ماریان کوتیلار
نکته: جانی دپ بازیگر توانمندی است. او این‌بار در نقش جان دیلینجر بازی می‌کند. لئوناردو دی کاپریو قرار بود این نقش را بازی کند.
پخش: شبکه یک

نابودگر 4

کارگردان: مک جی
بازیگران: کریستین بل، سم ورتینگنون
خلاصه داستان: در سال 2018 سرنوشت محتوم مردی به نام جان کانر او را به سمت رهبری بشر برای مقابله در برابر ارتش نابودگرها سوق می‌دهد. اما ظهور غریبه‌ای به نام مارکوس رایت، آینده‌ای که کانر به آن معتقد است را دستخوش دگرگونی می‌کند... .
نکته: فیلم‌های نابودگر با بازی آرنولد شوارتزنگر با کارگردانی جیمز کامرون در زمان خودش، هم گیشه را فتح کرد و هم برای منتقدان جذاب بود.

سری دوم این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال شد و از همه مهم‌تر نامزد 6جایزه اسکار در بخش‌های فنی شامل بهترین فیلمبرداری و بهترین تدوین شد و 4جایزه در بخش‌های صدا، چهره‌پردازی، جلوه‌های ویژه و تدوین صدا را از آن خود کرد.

در فیلم نابودگر3 کارگردان تغییر کرد ولی همچنان آرنولد شوارتزنگر بازیگر این نقش بود اما آرنولد عضلانی وارد دنیای سیاست شد و قسمت چهارم این فیلم بدون آقای عضله فیلمبرداری شد.
پخش: شبکه 3

سرگذشت غریب بنجامین باتن

کارگردان: دیوید فینچر
خلاصه داستان: فیلم روایتگر زندگی مردی است که زندگی عجیبی دارد که  رشد برعکس او در طول زمان است به‌گونه‌ای که با گذشت زمان، جوان‌تر می‌شود و... .
بازیگران: براد پیت، کیت بلانشت، تاراجی پی هنسن
نکته: این فیلم در سال 2009 برنده 3جایزه اسکار و نامزد دریافت 10جایزه از مجموع جوایز شد.
پخش: شبکه یک

اخراجی‌ها 2

کارگردان: مسعود ده‌نمکی
تهیه‌کننده: حبیب‌الله کاسه‌ساز
خلاصه داستان: درگیری شدید در منطقه نبرد ادامه دارد. دشمن بیمارستان صحرایی را محاصره می‌کند و همه اخراجی‌ها به همراه سایر همرزمانشان اسیر می‌شوند. دشمن با اسیرگیری گسترده قصد انجام یک مانور تبلیغاتی دارد. همه اسرا به یک اردوگاه اسرای ثبت‌نام‌نشده منتقل می‌شوند. خانواده اخراجی‌ها برای زیارت عازم مشهد هستند و به‌طور ناخواسته درگیر یک حادثه تروریستی می‌شوند.

بازیگران: اکبر عبدی، امین حیایی، محمد‌رضا شریفی‌نیا، ارژنگ امیر‌فضلی، سیدجواد هاشمی، مهران رجبی، جواد رضویان، شیلا خداداد، نگار فروزنده، نیوشا ضیغمی و... .
نکته: پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بعد از رایزنی‌های بسیار به تلویزیون آمد. بی‌مناسبت نیست که امسال را سال مسعود ده نمکی بدانیم. او با سریال «دارا و ندار» هم در شبکه تهران به پیشواز ایام نوروز آمده‌است.
پخش: پس از کشمکش‌های فراوان، شبکه 3 میزبان این فیلم سینمایی شده‌است.

پلنگ صورتی 2

کارگردان: هارالد زوارت
داستان: کارگاه کلوزوی فرانسوی مأموریت دارد یک گروه از سارقان بین‌المللی جواهرات تاریخی را دستگیر کند.
بازیگران: استیو مارتین، ژان رنو، اندی گارسیا
نکته: فیلم کمدی پلنگ صورتی2 یازدهمین فیلم از سری فیلم‌های پلنگ صورتی است. البته استیو مارتین در 2 قسمت این فیلم بازی کرده است.
پخش: شبکه تهران

کد خبر 103425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز