یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا، با غلبه بر "کریستیانو رونالدو" از رئال مادرید، توانست رده نخست رده‌بندی کاسترول را به خود اختصاص بدهد.

  در رده‌بندی کاسترول علاوه بر تحلیل عینی، از یک فن‌آوری بسیار پیشرفته برای ارزیابی هر پاس، هر تکل و تمامی حرکات بیش از 2 هزار بازیکن در مسابقات پنج لیگ برتر اروپا در 12 ماه گذشته استفاده می‌شود تا رده‌بندی موثرترین بازیکنان جهان مشخص شود. 

 مسی به دلیل شوت‌های دقیق و زیبای خود که 70 درصد آنها منجر به گل شده است، بهترین رکورد را در بین بازیکنان پنج لیگ مطرح دنیا و همچنین مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا (چمپیونزلیگ) به دست آورده است. 

 ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا،همچنین به همین اندازه در ایجاد گل‌های نخست تیمش موثر بوده به طوری که 27 بار دفاع حریف را از هم پاشیده است. این رکورد بیش از رکورد هر بازیکن دیگری در لالیگا است. 

در این رده‌بندی رونالدو در رده دوم و "فرناندو تورس"، مهاجم لیورپول انگلیس در رده سوم قرار گرفته است. 

تورس، فصلی همراه با مصدومیت را پشت سر گذاشته است، اما اولین حضور خود در مسابقات لیگ برتر انگلیس در سال 2010 را با گل پیروزی لیورپول مقابل بلکبرن در آخرین روز مسابقات ماه گذشته آغاز کرد. 

 وی در 23 بازی لیگ برتر 18 گل به ثمر رسانده است و با زدن یک گل در هر 107 دقیقه، بیشترین آمار حمله را در انگلیس دارد. 

 "وین رونی"، ستاره ملی‌پوش تیم منچستریونایتد با رکورد یک گل در هر 115 دقیقه، در میان بازیکنان شاغل در انگلیس بعد از تورس قرار دارد.

حضور تورس به نفع لیورپول هم بوده است به طوری که تیم "رافائل بنیتس" 59 درصد از مسابقاتی که تورس را در اختیار داشته با پیروزی تمام کرده و به طور متوسط 94/1 گل در هر بازی زده است.

این تیم بدون حضور وی فقط در 36 درصد از مسابقات خود پیروز بوده و در هر بازی 09/1 گل زده است. 

 "داوید ویا" مهاجم والنسیا و هم بازی تورس در تیم ملی اسپانیا در رده چهارم قرار دارد. حضور این دو بازیکن یکی از دلایلی است که می‌توان تیم ملی اسپانیا را از مدعیان قهرمانی در جام جهانی دانست. 

 ویا هم اکنون با سه گل بیشتر در ماه گذشته برای عنوان بهترین بازیکن اسپانیا با تورس در حال رقابت است. وی در 32 بازی 26 حمله داشته و 128 شوت او به سمت دروازه بوده است. 

 او در هر بازی به طور متوسط 4 شوت داشته و از این نظر بعد از رونالدو در رده دوم لالیگا قرار دارد.

به گزارش فوتبال 3، در این رده‌بندی، لالیگای اسپانیا با 11 بازیکن بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، گرچه فقط سه نفر از آنها اسپانیایی هستند.

کد خبر 103406

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز