مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که با انجام دادن یک نو اسکن از فعالیت مغز، دانشمندان می‌توانند به طور موثری به الگوی کلی افکار انسان دست یابند.

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالج لندن با انجام دادن آزمایش‌هایی دریافته‌اند که با استفاده از تصویربرداری ام آر آی کاربردی می‌توان آن بخش از فعالیت‌های مغز را که با حافظه ارتباط دارد از هم تشخیص داد و به این صورت به الگوهای افکاری فرد مورد بررسی پی برد.

این مطالعه نشان داد که محققین می‌توانند تنها از روی الگوی فعالیت مغز افراد مشخص سازند که وی در حال فراخوانی کدام خاطره از یک رویداد گذشته است.

این محققین اعلام کرده‌اند که با این کار مشخص شده است که خاطره‌های ما به طور قطع در هیپوتالاموس نمایان می‌شوند. اکنون که پی برده‌ایم این خاطره‌ها کجا قرار دارند، می‌توانیم دریابیم که چگونه ذخیره می‌شوند و در طول زمان به چه نحوی تغییر می‌کنند.

نتایج حاصل از این مطالعه تاکیدی است بر مطالعه دیگری که در سال 2008 در آمریکا انجام شد. آن مطالعه نشان داده بود که اسکن‌ها می‌توانند بر اساس فعالیت مغز نشان دهند که افراد در حال مشاهده چه تصاویری هستند.

جزئیات این مطالعه در شماره 11 مارس نشریه اینترنتی CurrentBiology منتشر شده است.

کد خبر 103398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز