یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۹
۰ نفر

گروه ورزشی: بارسلونا که هفته گذشته با توقف مقابل آلمریا صدر جدول را به رئال‌مادرید تسلیم کرد، کار دشوار خود برای پس گرفتن آن را با بازی امشب مقابل حریف سرسختی چون والنسیا شروع می‌کند.

 بارسا اگرچه هنوز با رئال در امتیاز 62 برابر است اما دیدار امشب در نوکمپ آزمون بزرگی است که ناکامی در آن نه‌تنها شانس قهرمانی این تیم در لالیگا را به مخاطره می‌اندازد بلکه روحیه بازیکنان را در آستانه دیدار برگشت لیگ قهرمانان با اشتوتگارت تضعیف می‌کند. اگرچه پپ گواردیولا سرمربی تیم به دلیل محرومیت اجازه حضور روی نیمکت را ندارد و باید این دیدار مهم را از روی سکوها تماشا کند اما بازیکنان تیم به اندازه کافی از اهمیت بازی مقابل تیمی که با 47 امتیاز در رتبه سوم جدول است باخبرند. رافائل مارکز دراین‌باره می‌گوید: «ما در شرایط حساسی هستیم و هر بازی اهمیت زیادی دارد. والنسیا تیمی قدرتمند است و ما می‌دانیم که بازیکنان بزرگی دارد. این یک بازی کلیدی است. ما باید بازی به بازی پیش برویم و خوب کار کنیم.

کار سختی است اما از حالا باید به‌شدت تمرکز کنیم.» بارسلونا 11 بار در 12 بازی خانگی در لیگ پیروز شده اما والنسیا هم با 7 برد در 13 بازی عملکرد خوبی داشته است. با این وجود، غیبت احتمالی داوید ویا مهاجم کلیدی والنسیا می‌تواند این تیم را با مشکل روبه‌رو کند. این بازیکن روز پنجشنبه در تساوی یک بر یک دیدار رفت لیگ اروپا با وردربرمن دچار آسیب‌دیدگی شانه شد و شاید دیدار مقابل بارسا را از دست بدهد هرچند والنسیا امیدوار است او را به این بازی برساند.

بارسا هم زلاتان، مهاجم سوئدی را که مانند مربی خود محروم است در اختیار ندارد و به جای او تیری آنری مهاجم فرانسوی در ترکیب قرار می‌گیرد تا شاید بتواند ارزش‌های خود را به مربی‌اش ثابت کند. گواردیولا اگرچه از آنری به خاطر افت اخیرش استفاده نکرده اما تصمیم گرفته این بازیکن را که در سه رویارویی های خود با والنسیا 6 گل زده به جای زلاتان در ترکیب قرار دهد.

سیدو کیتا هافبک بارسا هم با بهبود مصدومیتش به تمرینات بازگشته و شاید امشب برای تیمش به میدان برود. شاگردان گواردیولا به خوبی می‌دانند که فاجعه حذف رئال از لیگ قهرمانان این تیم را نه‌تنها در دیدار خارج از خانه امشب با وایادولید بلکه در ادامه فصل به واکنش وامی‌دارد و این موضوع بازگشت بارسا به صدر جدول را سخت‌تر می‌کند. جرارد پیکه مدافع تیم در این‌باره می‌گوید: «حالا آنها بیشتر از قبل روی لیگ تمرکز می‌کنند و این یعنی از این به بعد امتیازات کمتری از دست خواهند داد.»

رئال که در دیدار رفت با لیون یک بر صفر مغلوب شد با تساوی یک بر یک مقابل این تیم از لیگ قهرمانان بیرون رفت تا هواداران و مطبوعات مادریدی را در شوک فرو برده و مانوئل پلگرینی سرمربی تیم را هرچه بیشتر تحت فشار قرار دهد. قهرمانی در لالیگا تنها راه چاره کهکشانی‌هاست تا این فصل را دست‌خالی به پایان نبرند و حداقل یکی از وعده‌های فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه‌ را تحقق بخشند.

شکست ستاره‌های گرانقیمت رئال در اروپا این تیم را برای بازی امشب با وایادولید که در منطقه سقوط قرار دارد تحت فشار قرار داده و ناکامی در کسب نتیجه مطلوب عواقب بدی را به خصوص برای پلگرینی به دنبال خواهد داشت؛ هرچند که این مربی در مقابل انتقادها از خود دفاع می‌کند و می‌گوید: «آینده من بستگی به تصمیم هیات‌مدیره دارد اما فکر نمی‌کنم که بتوان راجع به یک پروژه عظیم ظرف 6 ماه قضاوت کرد.»

اما کاکا یکی از ستاره‌های مورد انتقاد رئال که مطبوعات، عملکرد ضعیف او را یکی از دلایل حذف رئال از لیگ قهرمانان می‌دانند امیدوار است که از این به بعد بتواند انتظارات را برآورده کند. وی در مصاحبه با گلوبواسپورت دراین‌باره گفت: «من سخت کار می‌کنم تا همه چیز درست شود و انتظاراتی که از من وجود دارد را برآورده کنم. در دنیای فوتبال همه چیز به سرعت تغییر می‌کند.»

کد خبر 103390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز