دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۲
۰ نفر

گروه ورزشی: بازگشت رویایی رئال مادرید مقابل سویا در سانتیاگو برنابئو به این تیم کمک کرد صدر جدول را که پس از دیدار ال‌کلاسیکو به بارسا واگذار کرده بود، پس بگیرد.

لحظاتی پس از تساوی 2 بر 2 بارسلونا در زمین آلمریا، رئال‌مادرید موفق شد با انگیزه بالای بازیکنانش شکست 2 بر صفر را در نیم ساعت پایانی به پیروزی 3 بر 2 تبدیل کند و به خاطر تفاضل گل بهتر به صدر جدول برسد. گل پیروزی رئال در دقیقه 92 توسط فان‌درفارت به ثمر رسید که در نیمه دوم جانشین آربلوا شده بود.

 رئال مادرید با توجه به شکست مقابل سویا در بازی رفت و همچنین تساوی غیرمنتظره بارسلونا، انگیزه مضاعفی برای این بازی داشت ولی حمله برق‌آسای سویا در شروع بازی منجر به گل به خودی ژابی آلونسو شد. پس از این گل رئال‌مادرید حملات زیادی داشت ولی درخشش پالوپ دروازه‌بان و کاپیتان سویا به این تیم کمک کرد تا با پیروزی به رختکن برود

 نیمه دوم هم با حملات رئال‌مادرید شروع شد ولی کاشته دراگوتینوویچ از فاصله 40 متری که با تعارف ژابی آلونسو و کاسیاس به درون دروازه رفت، در دقیقه 52 سویا را به برتری غیرمنتظره 2 بر صفر رساند که جبران آن در دقایق باقیمانده بسیار دشوار به نظر می‌رسید ولی تعویض‌های عالی پلگرینی که گوتی و فان درفارت را به زمین فرستاد به رئال کمک کرد خیلی زود بازی را به تساوی بکشاند.

رونالدو در دقیقه 60 و تنها چهار دقیقه پس از آن، سرجیو راموس روی یک ضربه کرنر توانستند گل‌های سویا را جبران کنند. فشار زیاد رئال سرانجام در دقیقه 92 نتیجه داد و فان درفارت توانست ضربه سر هیگواین را در ریباند به تور دروازه برساند.

پلگرینی اما با وجود پیروزی و صدرنشینی رئال مغرور نشده است: «هنوز 39 امتیاز دیگر باقی مانده. این 3  امتیاز مهم بود ولی تنها زمانی خوشحال می‌شویم که به هدف نهایی‌مان برسیم. حالا سرنوشت به خودمان بستگی دارد.» او درباره جریان بازی اضافه کرد: «مجبور شدم بر سر بازیکنان فریاد بزنم چون آنها در پانزده دقیقه نخست خواب بودند. احتمالا آنها به بازی بارسلونا فکر می‌کردند.

ورود فان درفارت و گوتی تیم را شاداب‌تر کرد.» ژابی آلونسو هم گفت این پیروزی، شارژ روحی خوبی قبل از بازی چهارشنبه مقابل لیون است که مادریدی‌ها باید شکست یک بر صفر بازی رفت در ژرلان را جبران کنند: «ما یک تیم بودیم و همه چیز عالی پیش رفت. این پیروزی اعتماد به نفس خوبی برای ادامه لالیگا و بازی چهارشنبه به ما می‌دهد.» مانولو خیمنس سرمربی سویا هم با توجه به سرعت بالای حملات رئال گفت: «مادرید برق‌آسا بازی می‌کرد؛ قدرت و سرعت این تیم باورنکردنی بود. با سرعتی که آنها داشتند، راهی برای دور نگه داشتن‌شان از دروازه ما نبود.»

اخراج گواردیولا و زلاتان

بارسا اما برخلاف رئال، شب بدی در آلمریا داشت و به نتیجه‌ای بهتر از تساوی 2 بر 2 نرسید. این تیم علاوه بر از دست دادن دو امتیاز حساس، شاهد اخراج گواردیولا در نیمه اول و زلاتان در نیمه دوم بود. آلمریای میزبان که ضدحملات سریعی داشت در شروع دو نیمه، دو بار توانست از بارسا پیش بیفتد ولی مسی هر بار موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. گل اول ستاره آرژانتینی روی یک ضربه ایستگاهی دیدنی بود و گل دوم در شرایطی به ثمر رسید که بارسا ده‌نفره شده بود. این تیم در دقایق پایانی هم با وجود یک بازیکن کمتر تلاش زیادی برای پیروزی داشت، ولی آلمریا به خوبی توانست مقاومت کند.

گواردیولا که برای دومین بار در این فصل اخراج شد، پس از بازی گفت: «دلیل اخراج را از داور بپرسید. بازی جذابی بود. ما فرصت‌های خوبی به وجود آوردیم و باید به تیم تبریگ بگویم چون هرگز تسلیم نشد. بازی مقابل تیم منظم و با انگیزه آنها آسان نبود. آنها فرصت‌هایی توسط پیلاتی و کروسات از دست دادند و من از نتیجه ناراحت نیستم. هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده.» گواردیولا همچنین گفت صحنه اخراج زلاتان که بدون توپ مدافع آلمریا را زد را ندیده است.

کد خبر 102968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز