گروه اجتماعی: وزیر رفاه در مورد پرداخت نشدن عیدی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی گفت: تأمین‌اجتماعی زیر‌مجموعه ما نبود و با توجه به قانونی که تصویب شده و همچنین نظر رئیس‌جمهوری، اگر سازمان تأمین‌اجتماعی زیر‌مجموعه وزارت رفاه قرار گرفت، به موضوعات رسیدگی خواهیم کرد.

صادق محصولی در گردهمایی رؤسای سازمان‌های نظام پزشکی سراسر کشور افزود: در مورد مسائلی که نسبت به آنها مسئولیتی ندارم، نمی‌توانم پاسخگو باشم، پس بگذارید این مسئولیت منتقل شود، سپس من پاسخگو خواهم بود و اگر این سازمان به‌صورت قانونی زیرمجموعه رفاه قرار گرفت، من پاسخگو خواهم بود.

وی در ادامه در مورد پرداخت عیدی به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی به‌عنوان سازمان‌های زیرنظر این وزارتخانه، بیان کرد: در مورد اعتبارات کمیته امداد مشکلی نداشتیم، برای بهزیستی نیز همینطور؛

این در حالی است که در رابطه با اعتبارات مربوط به بهزیستی و هر آنچه در برنامه این سازمان بوده، در اختیار قرار گرفته، بنابراین جزئیات امر را از خود این سازمان بپرسید، چراکه تا به حال برای من به‌عنوان وزیر درباره مشکلات اعتباری چیزی منعکس نشده و در این صورت من پیگیر خواهم شد.

وی در مورد بدهی بیمه‌ها و تأثیر آن بر ورشکستگی بیمارستان‌های دولتی و ارائه نشدن خدمات مناسب به مردم در اینگونه بیمارستان‌ها گفت: تلاش می‌شود، به محض اینکه سازمان‌ها زیرمجموعه وزارت رفاه و تأمین‌اجتماعی قرار گرفتند- که به‌زودی این امر محقق خواهد شد- با کمک دولت، نقدینگی لازم جهت بازپرداخت بدهی به بیمارستان‌ها صورت ‌گیرد.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی مطابق آنچه از ابتدا رئیس‌جمهوری گفته بودند، زیرنظر وزارت رفاه قرار می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی این خبر را به اطلاع عموم و رسانه‌ها برسانم. همچنین سازمان بازنشستگی کشوری و سازمان بیمه خدمات‌درمانی و بیمه روستائیان نیز همگی با هیأت‌مدیره مشخص خود اما با هیات امنایی واحد، برای اتخاذ وحدت رویه، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

پزشک خانواده، سال آینده

وزیر رفاه بیان کرد: با همکاری وزارت بهداشت، رفاه و بیمه‌ها در جهت اجرای طرح پزشک خانواده شهری، این طرح احتمالا در سال آینده در استان قزوین به‌صورت پایلوت آغاز می‌شود تا سپس با استفاده از رفع نقاط منفی، آن را به کل کشور تعمیم دهیم.

قولی برای جابه‌جایی ذبیحی نداده‌ام

صادق محصولی گفت: بنده در دیدار با نمایندگان خواستار زیرمجموعه قرارگرفتن سازمان تأمین اجتماعی در وزارت رفاه شدم و در مورد ذبیحی و تغییر مدیریت سازمان تأمین اجتماعی اظهارنظری نکرده‌ام.

محصولی با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در انتشار مطالبی در مورد برکناری ذبیحی گفت: متأسفانه‌ رسانه‌ها از خودشان مطالبی درج می‌کنند. وی در مورد انتخاب فتاح وزیر سابق نیرو برای مدیریت سازمان تأمین اجتماعی نیز گفت: مایل بودم که فتاح بیاید اما باید از خودشان نیز بپرسید.

کد خبر 103196

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز