سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: با وجود آنکه گزارش‌های اخیر بانک مرکزی و بررسی متوسط قیمت خرده فروشی برخی کالاها در سطح شهر تهران از افزایش قیمت اغلب کالاهای مشمول این بررسی‌ها حکایت دارد معاون وزیر بازرگانی این افزایش قیمت را تنها در 8 قلم کالا قلمداد کرده است.

مدیرعامل سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده با انتقاد از تمرکز رسانه‌ها بر افزایش قیمت برخی از کالاها اعلام کرده است در فهرست قیمت‌های ما که 55 قلم است، شاهد کاهش قیمت 47 قلم کالا هستیم که هیچ کس با آن کاری نداشته و تنها سراغ آن 8قلم کالایی می‌روید که افزایش قیمت داشته است.

محمد علی ضیغمی در زمینه اینکه آیا سازمان حمایت تصمیم دارد درخصوص افزایش قیمت‌ها کاری انجام دهد، به فارس گفت: فهرست قیمت‌های ما را بگیرید تا ببینید که ما در مواردی مثل لبنیات کاهش قیمت داشته‌ایم به‌طوری‌که در فهرست قیمت‌های ما که 55 قلم است شاهد کاهش قیمت 47 قلم کالا هستیم اما هیچ کس با آن کاری ندارد و تنها سراغ آن 8 قلم کالایی می‌روید که افزایش قیمت داشته است.

رشد قیمت حدود صددرصدی 9 قلم کالا

این دیدگاه در حالی مطرح شده که بررسی مقایسه‌ای قیمت 40 کالای مصرفی از فروردین تا اسفند سال‌جاری نشان می‌دهد، 16 کالا با کاهش یا ثبات قیمت مواجه بوده‌اند و 10 قلم کالا کمتر از 10درصد، 5 کالا تا20 درصد و 9 کالا از 20 تا 96 درصد رشد قیمت داشته‌اند.

کد خبر 103135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز