ارومیه -‌ خبرنگار همشهری: به‌دلیل افزایش ناگهانی قیمت برخی از محصولات کشاورزی مانند پیاز و پرتقال در استان، برخی از مسئولان استانی به مردم قول دادند که جلوی افزایش قیمت محصولات کشاورزی را خواهند گرفت

رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی آذربایجان غربی از مردم استان و خصوصا شهروندان ارومیه خواست که نگران افزایش قیمت محصولات پیاز و پرتقال نباشند. ‌علی عبدالله‌زاده معتقد است که با وجود افزایش قیمت پیاز هیچگونه نگرانی وجود ندارد چراکه نظارت دائمی و دقیق سازمان‌های دولتی از هرگونه افزایش قیمت و نامتعادل شدن توزیع برخی از محصولات کشاورزی از جمله پیاز جلوگیری می‌کند.

او با اذعان به اینکه در 2هفته گذشته قیمت پیاز افزایش یافته و اکنون با قیمت 700 الی 800 تومان عرضه می‌شود، از ورود 45 تن پیاز به استان خبر داد که به‌زودی عملیات توزیع و عرضه آن در سطح شهر آغاز می‌شود.

عبدالله‌زاده همچنین افزایش 200 تومانی قیمت پرتقال را جایز ندانست و گفت: قیمت 800 تومان برای این محصول منجر به ایجاد نارضایتی شدید بین مردم شده است که در این زمینه نیز تمهیدات کافی اندیشیده شده و با برآورد نیاز استان و در نظر گرفتن سهمیه استان به این میوه، برای خرید 2 هزار و 700 تن پرتقال اقدامات لازم انجام شده است.

رئیس مجمع امور صنفی آذربایجان غربی نیز اعلام کرد که با هماهنگی سازمان بازرگانی 30 تن پیاز، به  قیمت هر کیلو 550تومان وارد بازار شده و برای جلوگیری از وارد آمدن فشار در بین مردم عرضه می‌شود.

حسامی دلیل افزایش قیمت پیاز در چند روز گذشته در ارومیه را احتکار از سوی افراد سودجو و شایعه‌پراکنی برای افزایش قیمت اعلام کرد.حسامی از استقرار بازرسان مجمع امور صنفی در میدان میوه و تره‌بار ارومیه خبر داد و افزود: برای تنظیم بازار میوه و مرکبات در نوروز، 450 تن پرتقال برای تنظیم بازار استان اختصاص داده شده است.

کد خبر 103278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز