همشهری آنلاین: رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون آسیا عدم اجازه برای حضور بانوان در ورزشگاه ها را دلیل کاهش شانس میزبانی ایران برای مسابقات جام جهانی فوتسال اعلام کرد.

به دنبال اظهارنظر روز دوشنبه جین جی اوگورا رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون آسیا، مبنی بر اینکه به دلیل عدم ورود بانوان به ورزشگاه‌ها شانس ایران برای کسب میزبانی جام جهانی کاهش خواهد یافت، عباس ترابیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به نظر من مسئولان امر باید درباره علت عدم اجازه حضور بانوان در ورزشگاه توضیح دهند، آنها حتما توجیحاتی برای این کار دارند. با توجه به اهمیت میزبانی جام جهانی برای فوتسال ایران و توجه به زحمات گذشته‌ای که برای این کار کشیده شده بهتر است مسئولان امنیتی و سازمان تربیت بدنی توضیح دهند که چرا مثلا در مسابقات بسکتبال خانم‌ها اجازه حضور دارند اما در فوتسال ندارند.

وی تاکید کرد: درست نیست ما در این باره صحبت کنیم چون تصمیم را افراد دیگری می‌گیرند. تصورم این است که خود آقایان توضیح دهند بهتر است، آنها حتما دلایل قابل قبولی دارند اما نظر شخصی من این است که ما چیزی از کشورهای دیگر کم نداریم. توانایی نیروی انتظامی ما بالاست چرا یک گوشه از سالن را به خانم‌ها و خانواده‌ها اختصاص نمی‌دهیم؟

ترابیان تصریح کرد: کارهای ابتدایی برای درخواست میزبانی جام جهانی فوتسال به خوبی انجام شده است. گام بعدی این است که فیفا به کشورهای متقاضی رفته و از امکانات آنها بازدید می‌کند و ما حالا منتظر ناظرین فیفا هستیم.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا دوشنبه در رابطه با شانس ایران برای میزبانی مسابقه‌های جام جهانی 2012 اعلام کرد: تایلند، چین، استرالیا، مصر و چند کشور اروپایی نیز کاندیدای در اختیار گرفتن مسابقه‌های جام جهانی هستند. برای برگزاری مسابقه‌های جهانی به حداقل دو استادیوم با گنجایش بالا نیاز است، حتی اگر این دو استادیوم در دو شهر متفاوت باشند. اصفهان و ایران از نظر هتل مشکلی ندارند اما بزرگ‌ترین ایرادی که می‌تواند شانس ایران را برای در اختیار گرفتن این مهم کم کند، عدم اجازه ورود بانوان به سالن‌های برگزاری مسابقه‌ها است و این موضوعی نیست که مسوولین فیفا از کنار آن بگذرند، چرا که خانواده‌ها علاقه‌مندند در کنار هم مسابقه‌ها را تماشا کنند. در اختیار گرفتن این میزبانی یک رقابت تمام عیار ایران با چند کشور مطرح دنیاست و بدون شک برای کسب این مهم باید در برخی موضوع‌ها تجدید نظر کنیم.

کد خبر 103112

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز