سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه با اعلام خبر قطعی سفر احمدی نژاد به افغانستان در روز چهارشنبه درباره آزاد شدن سرکرده گروهک تروریستی پژاک در آلمان گفت:

بازداشت سرکرده پژاک نمایشی بود.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سئوالی در رابطه با زمان سفر رئیس جمهور به افغانستان با اشاره به اینکه از ابتدا دو زمان برای این سفر انتخاب شده بود، خاطر نشان کرد: برخی دوشنبه را مطرح کردند و برخی نیز چهارشنبه. اما زمانی که قطعی است و رئیس جمهور در آن تاریخ به افغانستان سفر کند تاریخ دوم و روز چهارشنبه خواهد بود.

دستگیری رهبر پژاک نمایشی بود

رامین مهمانپرست که پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی  در پاسخ به سئوالی در رابطه با دستگیری سرکرده گروهک تروریستی پژاک در آلمان گفت: کشورهای اروپایی متاسفانه علیرغم شعارهایی که در رابطه با دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تررویسم سر می دهند متهم به حمایت از تروریسم هستند و همه شواهد نشان می دهد این کشورها محل امن تروریست ها هستند.

وی تاکید کرد: کشورهای اروپایی در بحث منافقین نام این گروه را از لیست گروه های تروریستی خارج کردند و در بحث ریگی نیز رد پای سرویس های امنیتی غربی در حمایت از او دیده می شود و علاوه بر این در برخی از ترورها نیز مانند موضوع دبی آثار حمایت سرویس های امنیتی غربی مشاهده می شود.

مهمانپرست با اشاره به اعلام خبر بازداشت سرکرده گروهک تروریستی پژاک تصریح کرد: سرکرده این گروهک جنایات زیادی علیه ملت ایران مرتکب شده و به این جنایات نیز اعتراف کرده و ما سالهاست که به دنبال دستگیری این فرد و گروهک ترویستی اش هستیم و اسناد جنایات آنها را نیز به طرف های غربی تحویل داده ایم.

وی اضافه کرد: سرکرده گروهک تروریستی پژاک از سوی دولت آلمان به صورت نمایشی دستگیر شد و  آزاد شد. [جزئیات ضربات مهلک سپاه به پژاک، کوموله و دموکرات]


انتقال مقر منافقین

مهمانپرست در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با احتمال انتقال پایگاه گروهک تروریستی منافقین به مرز عربستان گفت: نگه داشتن این گروهک جنایتکار که در حق ملت ایران و ملت عراق ظلم فراوان مرتکب شده اند درست نیست و فشارهای زیادی هم اکنون وجود دارد که این گروهک از عراق اخراج شود و ما خواهان اخراج اعضای این گروهک تروریستی از عراق هستیم.

چین تحت تاثیر قرارنمی گیرد

خبرنگار تلویزیون چین از مهمانپرست در رابطه با موضع چین در قبال تحریم ایران و ایستادگی این کشور در مقابل فشار آمریکا سئوال کرد که سخنگوی وزارت خارجه در این باره گفت: چین از اقتدار کافی و ظرفیت و توانایی مناسب برخوردار است که فشارهای رژیم صهیونیستی بر آن اثرگذار نباشد و انتظار از چین این است که تحت تاثیر فرموده های دیگران قرار نگیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: روابط ایران و چین بسیار خوب است و ما ظرفیت همکاری بیشتر از وضع فعلی را نیز داریم و امیدواریم کشورهای مستقل قدرتمند جلوی رویه غلطی که زیاده خواهان ایجاد کرده اند را بگیرند تا جهانی خارج از ظلم و تبعیض داشته باشیم.

لغو عمره برای حفظ شان ایرانیان

یکی از خبرنگاران از مهمانپرست پرسید خبری منتشر شده مبنی بر اینکه عربستان در رابطه با لغو سفر عمره اتباع ایران نامه ای ارسال کرده ، سخنگوی وزارت خارجه در این باره گفت: در رابطه با سفر عمره و زیارت اتباع ایرانی از خانه خدا برخوردهایی صورت می گرفت که متناسب با مردم ما نبود و ما اعلام کردیم تا این روند اصلاح نشود ترجیح می دهیم سفری را دنبال نکنیم و مذاکراتی بین دولت ما و عربستان در جریان است و ادامه نیز دارد هر زمان که به این نتیجه رسیدیم که شرایط مورد نظر ما تامین شده این سفرها از سر گرفته می شود.

این خبرنگار از مهمانپرست پرسید آیا این نامه صحت دارد که وی در پاسخ گفت: بحث های زیادی داشته ایم و داریم نامه اهمیت ندارد.


 

کد خبر 103104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز