مراسم شکرانه جشن پایان سال کارکنان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور شهردار تهران و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم دکتر قالیباف شهردار تهران با اشاره به  اینکه احکام شریعت و اسلام را در بستر نظام اسلامی در کشور جاری می‌کنیم تا عدالت اجتماعی، استقلال سیاسی، استغنای اقتصادی، رشد علمی و رشد اخلاقی تضمین شود، گفت: کشور و مجموعه‌ای که در سایه اسلام باشد ولی تولید‌کننده نباشد راه به‌جایی نخواهد برد.

شهردار تهران تولید در 4 زمینه قدرت، ثروت، معرفت و منزلت را عناصر اصلی پیشرفت جامعه دانست و عنوان کرد: تولید معرفت و منزلت دو بخشی است که به‌طور مستقیم در چارچوب فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری است که باید با تلاش در این حوزه به ابعاد مختلف آن توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات سازمان فرهنگی هنری باید مبتنی بر ایمان دینی و خرد تمدنی باشد تا کار با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: ما نیازمند بازنگری و بازشناسی اقدامات انجام شده هستیم و باید در عرصه فرهنگی و اجتماعی با نگاه واحد، نشر آثار و ارزش‌هایی که ریشه در اسلامیت، روحیه انقلابی و مفاخر تمدنی ما داشته باشد اقدام به تولید کنیم.

دکتر قالیباف معتقد است: گاهی اوقات در کارها تنها جنبه اسلامی بودن موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد ولی به انقلابی بودن آن توجه نمی‌شود و نتیجه کار تحجر و واگرایی است. شهردار تهران بر لزوم توجه به دو جبهه انقلاب و معارضین انقلاب در عرصه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: چنانچه این رویکرد وجود نداشته باشد تیر به تاریکی زدن است چرا که در کارها اولویت‌ها، فرصت‌ها، تهدیدها، نقاط ضعف و قوت و جایگاه افراد نامشخص است.

دکتر قالیباف با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی اگر در مسیر غلط افتاد و تداوم پیدا کرد آثار مخرب و غیرقابل جبران دارد خاطرنشان کرد: کارآمدی و اثربخشی در تمامی رویکردها لازم و ملزوم هم هستند و باید مدنظر قرار بگیرد.

در ادامه این مراسم دکتر محمد هادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز لزوم توجه به فرهنگ شهروندی را بسیار حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: بر همین اساس در مدیریت شهری ماتریس فرهنگ شهروندی از سال 89 پیش‌بینی شده است و از مجموعه سازمان فرهنگی هنری این انتظار می‌رود که به موضوع فرهنگ شهروندی اهتمام بیشتری داشته باشد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با ابراز خرسندی از تنظیم پیوست فرهنگی در تمامی برنامه‌های شهرداری تهران گفت: برخی از موارد در حوزه فرهنگ باید به‌عنوان مطالبه شهروندی اتفاق بیفتد تا اقدامات فرهنگی گسترده‌ای در سطح شهر تهران صورت بگیرد.

وی برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه به 3 رویکرد اساسی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از رسالت‌های ما به‌عنوان متولیان فرهنگی شهر تهران ایجاد شور و نشاط در جامعه است که باید جدی‌تر به آن بپردازیم و باتوجه به 3 رویکرد اساسی سبک زندگی، هویت انقلابی و مدیریت تغییرات فرهنگی در سال 89 اقدام خواهیم کرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه رویکرد سبک زندگی در سال 89 به خانواده و کودک و نوجوان می‌پردازد، افزود:  رویکرد هویت انقلابی باتوجه به دستاوردهای انقلابی و پرداختن به آنها و رویکرد مدیریت تغییرات فرهنگی با استفاده از فناوری اطلاعات(IT) از دیگر مسائل جدی است که در سال آتی به آن پرداخته می‌شود.

دکتر ایازی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور نخبگان فرهنگی در عرصه حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: برای بهره مندی از نقطه نظرات نخبگان فرهنگی نزدیک به 10 اتاق فکر با حضور استادان برجسته دانشگاهی تشکیل شده تا مشکلات و آسیب‌های جامعه، شناسایی و راهکارهای اجرایی پیشنهاد شود.

کد خبر 103057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز