شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: هفت نگاه سوم با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران و مسئولان ارشد سازمان فرهنگی هنری با ارائه آثار 232 هنرمند در گالری پردیس سینمایی ملت آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون سید محمد احصایی، آیدین آغداشلو، فرح اصولی، نصرالله افجه‌ای، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، محمدعلی بنی اسدی، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی‌جاه، صداقت جباری، محمد ابراهیم جعفری، منصوره حسینی، ابراهیم حقیقی، گیزلا وارگاسینایی، جلال شباهنگی، یدالله کابلی، پرویز کلانتری، حسین محجوبی، نصرت‌الله مسلمیان، احمد نادعلیان و پروانه اعتمادی به نمایش در‌آمده‌است. شهردار تهران در نشستی صمیمی با هنرمندان بر عرضه بیشتر آثار هنری به مردم تاکید کرد و گفت: باید فرهنگ خرید آثار تجسمی بین مردم نهادینه شود.

محمد باقر قالیباف در ادامه به توسعه فضاهای فرهنگی در شهر تهران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 3 میلیون متر مربع فضای فرهنگی در دست احداث است که انتظار می‌رود تا 2 سال دیگر نیازهای فرهنگی شهر مرتفع شود.

شهردار تهران با اشاره به فضاهای متعدد هنری برای ارائه آثار هنرمندان اظهار داشت: خوب است هنرمندان با توجه به فضاهای مختلف از جمله باغ موزه دفاع مقدس، باغ‌موزه هنر و باغ موزه قرآن آثاری با این مضامین تولید و به‌صورت ماهانه در این اماکن ارائه کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری به‌عنوان یک نهاد می‌تواند آثار هنرمندان را خریداری کند اما بیش از آن  نیاز به ایجاد فرهنگ خرید آثار هنری در میان شهروندان احساس می‌شود. وی به راه‌اندازی چرخه اقتصادی در عرصه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ما باید به هر بهانه‌ای رونق در این عرصه را ایجاد کنیم و در نهایت بتوانیم در بازارهای بین‌المللی حضوری پرتوان داشته باشیم.

لیلی گلستان سخنگوی هفت نگاه از همکاری شهرداری تهران در برگزاری 3 دوره این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد و در ادامه از مهدی سحابی،  یاد کرد که در دومین نمایشگاه هفت نگاه پرفروش‌ترین آثار به او اختصاص داشت و امسال به دیار باقی شتافته است.

لیلی گلستان تعدیل قیمت‌ها را اصلی‌ترین تفاوت این نمایشگاه با دوره‌های قبل عنوان کرد و گفت: با رویکرد تنظیم بازار داخلی و مکانی برای ارائه آثار هنرهای تجسمی، گروه هفت نگاه در سال 85 توانست به سقف 150 میلیون تومان فروش دست یابد. وی همچنین تصریح کرد: قیمت‌های کنونی،  قیمت‌های گروه هنری هفت نگاه است که با 10 تا 40 درصد تخفیف نسبت به قیمتی که هنرمندان اعلام کرده بودند درنظر گرفته شده است.

گلستان برگزاری این دوره را نسبت به دوره‌های قبلی موفق‌تر دانست و پیش‌بینی کرد که این دوره رکورد فروش دوره‌های قبل را بشکند. سیدهادی منبتی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیز گفت: اگرچه هفت نگاه توانست رونق بخش هنرهای تجسمی طی چند سال گذشته باشد،

اما تلاش برای ارائه آثار بیشتر هنری در نقاط مختلف شهر نیز می‌تواند هنر را به زندگی شهروندان وارد کند. وی از تلاش شهرداری برای تبدیل به یک نهاد فرهنگی خبر داد و گفت: در این راستا برگزاری هفت نگاه تنها یکی از اقدامات بوده و ظرفیت فعالیت فرهنگی شهر تهران بسیار بیشتر از این است چرا که مردم استقبال خوبی از این فعالیت کرده‌اند.

به گفته منبتی هفت نگاه این ظرفیت را دارد که بسیاری از اکسپوهای جهان را پشت سر بگذارد و با اکسپوهای مطرح به رقابت بپردازد. گفتنی است که هفت نگاه در روز اول توانست به رقم فروش 108 میلیون تومان دست یابد.

کد خبر 101946

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز