گروه ورزشی: فرهاد مجیدی، کاپیتان استقلال چند هفته‌ای است که در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد.

او اگر چه در زمین بسیار درخشان و مثمرثمر بازی می‌کند اما در خارج از زمین چندان پر سر و صدا نیست و ارتباط محدودی با رسانه‌ها دارد.  مجیدی پس از درخشش در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا و زدن دو گل به الاهلی عربستان و همچنین پس از عدم دعوت به تیم ملی مصاحبه و البته اعتراضی نکرد و برخلاف بعضی از پشت‌خط مانده‌ها واکنش خاصی از خود نشان نداد.

  • بی‌مقدمه از بازی با الاهلی عربستان شروع کنیم.

بازی خوبی بود و باید بگویم که تیم هماهنگ و خوبی بودیم و از شانس‌هایمان در این بازی
 به خوبی استفاده کردیم. به جرات می‌گویم الاهلی بهترین تیم عربستان در لیگ قهرمانان آسیاست. ما با درخشش دفاع و دروازه‌بان خوب‌مان توانستیم این بازی را با پیروزی به پایان برسانیم.

  • فقط از دروازه‌بان و دفاع‌تان صحبت می کنید اما شما در این دیدار حساس دو گل زدی و چند موقعیت دیگر هم داشتی؟

من اگر خوب بودم به خاطر بازی خوب سایر بازیکنان تیم بود.

  • این برد آغاز خوبی برای استقلال بود. روند تیم را در آینده چطور می‌بینی؟

برد خیلی با ارزشی بود و اگر بتوانیم الجزیره را هم در تهران ببریم 60 درصد از راه صعود را طی کرده‌ایم.

  • بعد از بازی با الاهلی چند رسانه از قول شما نوشتند که استقلال قهرمان آسیا می‌شود.

من نمی‌دانم چه کسی از قول من این حرف‌ها را مطرح کرده است. من هیچ وقت چنین حرفی نزدم و اگرچه استقلال یکی‌ازپرافتخارترین ‌تیم‌های آسیاست اما نباید با طرح چنین موضوعاتی به شعور مردم توهین کرد. قهرمانی آسیا به این سادگی نیست و ابزار بسیار زیادی می‌خواهد. من از آن عده از افراد نیستم که به راحتی وعده و وعید می‌دهند اما در نهایت تیم‌شان‌در مرحله اول گروهی حذف می‌شود.

  • بعد از اولین برد مطرح کردن چنین حرفی و بیان چنین ادعایی خیلی عجیب بود.

دقیقا همین طور است. من در این خصوص حرفی نزدم اما آرزوی ورزشی من این است که با استقلال قهرمان آسیا شوم.

  • با درخشش شما در بازی‌های لیگ و لیگ قهرمانان آسیا همه تصور می‌کردند در لیست قطبی باشی اما به تیم ملی دعوت نشدی.

من فکر و ذهنم را مشغول این اتفاقات نمی‌کنم. دوست دارم پیراهن تیم ملی را بپوشم اما اگر در استقلال خوب بازی می‌کنم برای این نیست که به تیم ملی بیایم. حتما قسمت نبوده که من در اردوی تیم ملی باشم. تمامی بازیکنانی که به اردو دعوت شده‌اند جزو بهترین‌ها بوده‌اند و من هم کار خودم را انجام می‌دهم.

  • مسئولان تیم ملی عنوان کرده‌اند که چون بالای 30 سال سن دارید شرایط‌تان نسبت به سایر بازیکنان متفاوت است و به همین دلیل به تیم ملی دعوت نشده‌اید اما عجیب است که کریمی هم بالای 30 سال سن دارد و هم اینکه از تیم ملی خداحافظی کرده بود، اما باز هم به تیم ملی دعوت می‌شود.

این نظر آقای قطبی است. شاید من به سیستم بازی او نمی‌خورم. مشکل خاصی نیست که در موردش حرف بزنم اما عجیب است که یک مربی بین‌المللی چنین حرف‌هایی را در مورد یک بازیکن می‌زند.

  • البته این جمله را حاجیلو عنوان کرده، نه قطبی.

من در مورد نظرات آقای حاجیلو حرفی ندارم که بزنم و اصلا این حرفی که شما گفتید را من نه شنیده‌ام و نه خوانده‌ام. اما بهتر است ایشان اجازه بدهند در مورد مسائل فنی سرمربی تیم صحبت کند و در کار قطبی دخالت نکنند.

  • چرا بعد از برگشت از عربستان به  استیل‌آذین باختید؟

ما 18 ساعت در پرواز بودیم و یک بازی سنگین در عربستان انجام دادیم و واقعا توان چنین بازی سنگینی را نداشتیم. اگر شرایط کمی بهتر بود مقابل استیل‌آذین پیروز می‌شدیم و به مرحله بعدی جام حذفی صعود می‌کردیم. هنوز آثار خستگی سفر به عربستان در بدن‌های بازیکنان ما مشهود است.

  • اما به هر حال جام‌حذفی را از دست دادید.

واقعا حیف شد. فرصت داشتیم که قهرمان این جام شویم اما واقعا خسته بودیم. البته نمی‌خواهم ارزش تلاش و بازی زیبای استیل‌آذین و بازیکنان و مربیان این تیم را نادیده بگیرم و به آنها برای این برد تبریک می‌گویم.

  • اکنون در رده چهارم جدول قرار دارید. چقدر شانس کسب سهمیه آسیا برای استقلال قائلید؟

ما 6 بازی داریم و مطمئنا سهمیه آسیا را به دست می‌آوریم. درصد شانس‌مان برای قهرمانی در لیگ کم است اما بی‌شانس هم نیستیم.

  • فکر می‌کنی چه تیمی قهرمان لیگ برتر می‌شود؟

سپاهان با قلعه‌نویی شانس بیشتری نسبت به سایرین دارد.

  • چرا پیش از بازی با الاهلی در کنفرانس خبری شرکت نکردید؟

من پیش از این بازی با آقای مرفاوی صحبت کردم که هر بازی یک بازیکن در کنفرانس حضور پیدا کند و فکر می‌کنم این شرایط برای تیم ما بهتر است.

  • نظرت در مورد بازی با الجزیره امارات چیست؟

آنها تیم بسیار خوبی هستند اما استقلال با اختلاف زیاد این بازی را می‌برد. تماشاگران‌مان باید در این بازی از ما حمایت کنند. استقلال به راحتی امتیازات خانگی دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا را از دست نمی‌دهد.

  • از تست دوپینگ چه خبر؟

بعد از بازی با استیل‌آذین از من تست نگرفتند اما خودم داوطلبانه از مسئولان خواستم که باز هم از من تست بگیرند اما این کار را نکردند. طرف صحبت من مسئولان کمیته ضددوپینگ نیستند بلکه کسانی هستند که در مورد من و میزان آمادگی‌ام شک و شبهه دارند و حاشیه‌سازی می‌کنند. به آنها توصیه می‌کنم اگر هنوز شک و شبهه‌شان برطرف نشده است برای تست‌دادن آماده‌ام.

کد خبر 102969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز