یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: داور سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش شکوفه‌ها، گفت:

در مورد امکانات و دسترسی به اساتید برجسته قرآنی استان‌های محروم شرایط برخی استان‌های برخوردار را ندارند، بنابراین عدالت در توزیع امکانات آموزشی، فاصله تلاوت‌ها را در مسابقات کاهش می‌دهد.

«قاسم رضیعی» داور سی و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش شکوفه‌ها، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) کیفیت مسابقات در بخش شکوفه‌ها را مطلوب دانست.

وی با توصیه به برگزار کنندگان مسابقات در مورد تلطیف فضای مسابقات، افزود: باید آن فضای سنگین مسابقات برای نوجوانان شکسته شود و در فضای دوستانه و صمیمی و با توجه به روحیات شکننده نوجوانان از مشکلات روحی و استرس آن‌ها بکاهیم.

این داور ممتاز تصریح کرد: اگر بتوان مسابقات شکوفه‌ها را در قالب اردوهای تفریحی برگزار کرد و در کنار توجه به مسابقات، بیشتر بر تفریح تاکید شود، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری کارگاه‌های آموزشی هم‌زمان با مسابقات قرآن چه نتایجی دارد؟ افزود: در این کارگاه‌ها مجموعه خوبی از چهره‌های شاخص قرآنی حضور دارند و متسابقین از امر آموزش می‌توانند استفاده کنند، آشنایی با اساتید برجسته و چهره‌های قرآنی نیز از دیگر نتایج مفید این طرح است.

سازمان اوقاف و مراکز ذیربط باید این آموزش‌ها را در طول سال برای علاقه‌مندان به قرآن فراهم کنند.

 رضیعی: 
با دو ساعت کلاس نمی‌توان به نقطه مطلوب رسید، هر چند برخی ممکن است بگویند، باید از این چند ساعت نیز استفاده کرد، اما با خواسته‌های آموزشی و هدف اصلی که افزایش سطح کیفی متسابقین است، فاصله زیادی دارد.

وی با بیان این‌که باید از مسابقات بهترین‌ها انتخاب شوند، گفت: البته منکر این نیستم که در مورد امکانات و دسترسی به اساتید برجسته قرآنی استان‌های محروم شرایط برخی استان‌های برخوردار را ندارند، ولی باید مسئولان این شرایط را از هر لحاظ فراهم کنند و اساتید برجسته نیز به امر آموزش بپردازند تا در مسابقات سراسری فاصله کمتری بین متسابقین از نظر کیفیت تلاوت‌ها ایجاد شود، لذا برگزاری مسابقات به صورت جداگانه مشکلات را برطرف نمی‌کند.

این داور ممتاز مسابقات قرآن پوشش مسابقات قرآن را در رسانه ملی یک ضرورت دانست و عنوان کرد: وقتی در سطح کشور این امر اتفاق می‌افتد، رایحه دل‌انگیز قرآن همه را فرا می‌گیرد، در مسابقات بین‌المللی پوشش خبری خوبی داریم و تلاوت‌ها در این مسابقات نیز در حد بسیار مطلوبی است، لذا شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن با انعکاس این مسابقات نقش مهمی در اشاعه فرهنگ قرآن دارند.

رضیعی با تأکید بر اهمیت مسابقات قرآن، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه باید تیم منسجمی داشته باشد، امروز با وسعتی که مسابقات قرآن از مراحل شهرستانی تا کشوری، مسابقات بین‌المللی، اعزام قاریان به حج و تشکیل محافل قرآنی دارد، نیاز به تشکیلات منسجم برای مدیریت برنامه‌های قرآنی احساس می‌شود.

وی با بیان این‌که مسابقات امسال در لرستان با استقبال خوبی همراه بود، افزود: هر چند برخی مشکلات مانند کیفیت ضعیف صوت وجود داشت، اما این استان با برگزاری شایسته مسابقات سربلند شد و امیدورام این امر طلیعه‌ای برای توجه بیشتر مسئولان به اشاعه قرآن باشد و از پتانسیل‌های عظیم علاقه‌مندان به قرآن در استان استفاده شود. 

کد خبر 102942

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز