دادستان تهران با تکذیب اخبار غیر رسمی مربوط به اعدام محمدامین ولیان گفت:

250‌ فقره از پرونده‌های وقایع عاشورا منجر به کیفرخواست شده و متهمانی که تحقیقات و دلایل‌شان برای اتهام کم بوده به تدریج آزاد می‌شوند.

عباس جعفری دولت آبادی در پاسخ به سؤال مهر در مورد اخبار برخی منابع خبری بیگانه مبنی بر اعدام محمدامین ولیان، یکی از متهمان وقایع عاشورا گفت:‌ دادستانی این خبر را تکذیب می‌کند.

وی افزود: آقای ولیان هم همانند بسیاری از متهمان یکی از متهمان وقایع عاشورا بوده که حکمش با حضور وکیل صادر شده و تا 29 اسفند ماه سال جاری حق اعتراض دارد. رسانه‌ها هم توجه داشته باشند که اخبار مرتبط با دادستانی را تنها از مرجع دادستانی تهران اخذ کنند.

دادستان تهران در مورد رسیدگی به پرونده متهمان وقایع عاشورای تهران گفت:‌ تا‌کنون حدود 250‌فقره از پرونده‌های وقایع عاشورا منجر به کیفرخواست شده و متهمانی که تحقیقات و دلایل‌شان برای اتهام کم بوده به تدریج آزاد می‌شوند.

دولت آبادی ادامه داد:‌ بازپرسان و قضات دادسرای انقلاب شعبه اوین به‌صورت شبانه روزی پرونده‌های موجود را بررسی می‌کنند تا در پایان سال تکلیف بسیاری از پرونده‌ها مشخص شود.

وی انعکاس اخبار مبنی بر دستگیری هزاران نفر در وقایع عاشورا را مبالغه دانست و افزود: شکی نیست که تعداد دستگیرشدگان نسبت به وقایع قبلی بیشتر بوده است ولی با ایجاد دادسرای ویژه اوین، رسیدگی به پرونده‌ها سریع‌تر انجام می‌شود.

کد خبر 102936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز