دادستان عمومی و انقلاب تهران از آزادی متهمان حوادث پس از انتخابات خبر داد و خاطرنشان کرد:

تمامی کسانی که در روز عاشورا و ماقبل آن و حتی در روز 22 بهمن دستگیر شده‌اند،اگر تحقیقات درباره پرونده آنها تکمیل شود، آزاد می‌شوند تا مردم در آستانه سال جدید، بتوانند فرزندانشان را در آغوش بگیرند و سال پرنشاطی را آغاز کنند.عباس جعفری دولت آبادی در جمع خبرنگاران درباره این موضوع توضیح داد: بعد از حوادث روز عاشورا، سیاست سختگیرانه‌ای را اعمال کردیم؛

به این معنا که در مورد کسانی که به اسلامیت نظام و مقدسات هتک حرمت کرده‌اند، سختگیری کردیم. این مقام قضایی افزود: این سختگیری‌ها که طی یک سیاست قضایی صورت گرفت، موجب شد کسانی که در این تظاهرات دستگیر شدند، باور کنند که برخوردها جدی است.

جعفری دولت آبادی تصریح کرد: پس از 22 بهمن و حضور شکوهمند مردم، فکر کردیم که رأفت اسلامی شامل حال آنان شود؛ بنابراین، به تحقیقات سرعت بخشیدیم و تمامی آن کسانی که تحقیقات درباره آنان تکمیل شده و اتهاماتشان کم است، تا قبل از سال نو آزاد می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران اضافه کرد: اکنون شاهد هستیم که آزادی‌ها افزایش پیدا کرده و این به معنی ضعف ما نیست؛ چرا که برخی مطرح می‌کنند که ما مجبور شدیم آنها را آزاد کنیم، در حالی‌که چنین نیست و از موضع قدرت و اقتدار این افراد آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد احساس کردند که راه را اشتباه رفته‌اند و از اعمال خود ابراز ندامت و پشیمانی کردند و باور نمی‌کردند که در چنبره‌ای از غفلت گرفتار شوند.

کد خبر 102518

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز