گروه حوادث: قاچاقچیان بنگلادشی که برای آزادی گروگان‌های هموطن خود درخواست 2 هزار دلار آمریکا کرده بودند

زمانی که برای گرفتن پول به سر قرار رفتند، خود را در محاصره ماموران پلیس امنیت ایران دیدند و به دام افتادند.

ماجرای این پرونده گروگانگیری زمانی فاش شد که 2 هفته قبل یک تبعه بنگلادش به دادسرای جنایی تهران رفت و مدعی شد 4 نفر از بستگانش که قصد مهاجرت به اروپا را داشته‌اند توسط افراد ناشناسی در مرز ایران ربوده شده‌اند و از آن زمان از آنها خبری ندارد.
این مرد ادامه داد: گروگانگیران بعد از مدتی با من تماس گرفتند و تهدید کردند اگر 2هزار دلار به آنها ندهم گروگان‌ها را می‌کشند.

عملیات ماهرانه

با طرح این شکایت، با دستور قاضی سلیمانی - دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران - تیمی از کارآگاهان اداره عملیات اتباع خارجی پلیس امنیت، رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند و متوجه شدند گروگانگیران اعضای یک باند قاچاق انسان به کشورهای اروپایی هستند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان پلیس متوجه شدند گروگانگیران آخرین بار از یکی از شهرهای جنوبی کشور، با شاکی تماس گرفته‌اند.

در ادامه عملیات پلیسی، با طرح نقشه‌ای حساب شده ماموران از مرد شاکی خواستند هنگامی که گروگانگیران با وی تماس گرفتند آنها را به یک قرار صوری بکشاند و به این ترتیب وقتی که این مرد گروگانگیران بنگلادشی را به محل قراری در جنوب تهران کشاند، ماموران با محاصره محل 6 گروگانگیر را دستگیر کردند و با اعترافات آنها ماموران توانستند 4 گروگان را که در داخل یک کارگاه در آن نزدیکی نگهداری می‌شدند، آزاد کنند.

15اسفندمتهمان این پرونده در شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران تحت بازجویی قرار گرفتند و سرکرده این باند قاچاق انسان در جریان بازجویی‌ها درخصوص انگیزه خود از این کار گفت: وقتی قرار شد این 4 نفر را به‌صورت قاچاق به یکی از کشورهای اروپایی انتقال دهیم طبق قراردادی که بسته بودیم آنها به محض ورود به خاک ایران باید به ما 20 میلیون تومان می‌دادند اما زمانی که وارد ایران شدیم این 4 نفر از دادن پول خودداری کردند همان موقع بود که تصمیم به گروگانگیری گرفتیم و بعد از آنکه آنها را به یکی از شهرهای جنوبی بردیم و از آنجا درخواست پول برای آزادی‌شان کردیم، آنها را داخل صندوق اتوبوس‌های مسافربری گذاشته و به تهران انتقال دادیم.

بعد از این اظهارات، متهمان با دستور قاضی سلیمانی  - دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران - راهی زندان شدند تا تحقیقات تکمیلی درخصوص شناسایی و دستگیری بقیه اعضای این باند صورت گیرد.

گفت‌وگو با سرکرده باند

  • چند سال است که در زمینه قاچاق انسان فعالیت می‌کنی؟

نزدیک به 7 سال.

  • قبل از این، دستگیر هم شده‌ای؟

نه، این نخستین بار است که دستگیر می‌شویم.

  • چرا تصمیم به گروگانگیری گرفتید؟

به‌خاطر اینکه این افراد پول مرا ندادند.

  • آنها را تحت شکنجه هم قرار می‌دادید؟

نه، ولی آنها را تهدید به مرگ کردم.

  • خب اینکه از هر شکنجه‌ای بدتر است؟

سکوت.

  • چرا درخواست 2هزار دلار آمریکا کردید؟

برای اینکه راحت‌تر بتوانیم آن را در کشورهای اروپایی خرج کنیم.

  • فکر می‌کردید دستگیر شوید؟

نه، تصور می‌کردیم مرد بنگلادشی مبلغ درخواستی‌مان را خیلی زود می‌پردازد.

  • چرا این گروگانگیری را در ایران انجام دادید؟

برای اینکه قرار بود پولمان را به محض ورود به ایران بدهند.

کد خبر 102863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز