رئیس مجلس گفت: همه ساله 16 آذر به عنوان نماد استقلال طلبی و بیگانه ستیزی دانشجویان و آرمان‌خواهی آنان گرامی داشته شده است.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس صبح امروز چهارشنبه 15 آذر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به 16 آذر سالروز شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی تهران در سال 1332 گفت: چند ماهی بعد از کودتای ننگین 28 مرداد، نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا برای تحکیم پایه‌های کودتای پیروزمندانه، سفر به ایران را در برنامه خود قرار داد.

دانشجویان دانشگاه که بغض کودتای 28 مرداد را در گلو داشتند همزمان با سفر نیکسون تظاهرات کرده و رژیم با حمله به دانشگاه، بر خلاف مقررات سه تن از دانشجویان دانشکده فنی را به شهادت رساند.

وی افزود: از آن پس در طول مدت 25 سال (1332تا 1357) همه ساله 16 آذر به عنوان نماد استقلال طلبی و بیگانه ستیزی دانشجویان و آرمان‌خواهی آنان گرامی داشته شد.
حداد عادل گفت: دانشجویان در سخت‌ترین سال‌ها در همه دانشگاه‌های کشور در روز 16 آذر اعتراض خود را به نظام ستمشاهی و سلطه آمریکا اعلام می‌کردند.
رئیس مجلس به روح شهدای این روز و سایر شهدای دانشجو درود فرستاد.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم دانشجویان با همان روحیه آرمان خواهانه در مقابل بیگانگان ایستاده‌اند و دانشگاه به عنوان یک پشتوانه محکم و قابل اعتمادی برای نظام اسلامی در آمده است.

حداد عادل با بیان این که در چند سال گذشته عده‌ای تلاش کردند تا با استفاده از روحیه دانشجویی و با سوء استفاده از مبارزات دانشجویان با رژیم ستمشاهی، آنها را به عنوان یک گروه مخالف در برابر جمهوری اسلامی قرار دهند، یادآور شد:

اما خوشبختانه در این توطئه ناکام مانده‌ و دانشجویان ما نشان داده‌اند که هوشمندی لازم را دارند و با شعور انقلابی و سیاسی خود تشخیص می‌دهند که رفتاری که جامعه دانشجویی در مقابل حکومت وابسته به آمریکا قبل از انقلاب داشته چه رفتاری است و دانشجو در مقابل حکومتی که در مقابل آمریکا ایستاده چه رفتار متفاوتی باید داشته باشد.


حداد عادل به همه دانشجویانی که در اندیشه پیشرفت، آزادی و آبادانی ایران هستند درود فرستاد و برا‌ی آنها آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

کد خبر 10274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز