چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

گروه ورزشی: اسپانیا امشب در سخت‌ترین بازی دوستانه‌اش قبل از جام‌جهانی میهمان فرانسه است و امید دارد پس از 42 سال بتواند در خاک همسایه شمالی‌اش به پیروزی برسد.

 اسپانیا در آخرین بازی‌اش در پاریس که در سال 98 به مناسبت افتتاح ورزشگاه استاددوفرانس برگزار شد با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و در فینال جام ملت‌های اروپای 1984 هم در این شهر مغلوب یاران پلاتینی شد. اسپانیایی‌ها همچنین خاطره تلخی از حذف توسط فرانسه در جام جهانی 2006 دارند.

فرناندو تورس که پس از بهبودی به تیم ملی دعوت شده، از انگیزه یارانش برای این بازی می‌گوید: «اسپانیا همیشه انگیزه زیادی مقابل فرانسه داشته. ما اشتیاق زیادی برای بازی مقابل آنها داریم، به ویژه پس از اینکه آنها ما را از جام جهانی حذف کردند. پس از یورو، آنها باید نگاه متفاوتی نسبت به ما داشته باشند.» گفته می‌شد که بنیتس سرمربی لیورپول بابت دعوت تورس به تیم ملی بلافاصله پس از بهبودی اش خشمگین است ولی تورس این موضوع را تکذیب می‌کند: «طبیعی است که او به فکر منافعش باشد ولی او می‌داند که همه بازیکنان دوست دارند برای تیم ملی بازی کنند.

این برای ما افتخاری است که اینجا باشیم.» ژاوی دیگر بازیکن کلیدی اسپانیا هم پس از بهبودی بازگشته و دل‌بوسکه برای این بازی هیچ غایبی ندارد. سرمربی اسپانیا حریفش را تیم قدرتمندی می‌داند و می‌گوید: «مشکلات آنها در مرحله مقدماتی، بیانگر واقعیت این تیم نیست. بازیکنانی که این تیم را تشکیل می‌دهند، از فرانسه تیم قدرتمندی می‌سازند. کافی است به باشگاه‌های آنها نگاه کنید تا به پتانسیل آنها پی ببرید؛ منچستر، رئال‌مادرید، بوردو، لیون.»

گزینه‌های جدید دومنک

دومنک اما برای این بازی چند غایب بزرگ دارد و این فرصتی است تا او به چند بازیکن جوان میدان بدهد. گالاس، بن‌زما و ژینیاک به دلیل مصدومیت و ویرا به دلیل دوری از شرایط مسابقه دعوت نشده‌اند و او ترجیح داده سیانی و رامی، مدافعان بوردو و لیل و همچنین بن‌عرفا و سیسه، مهاجمان مارسی و پاناتینایکو را بیازماید. بنواشیرو، هافبک مارسی دیگر تازه‌وارد فرانسه است. ریبری هم پس از بهبودی به تیم ملی فرانسه بازگشته و این خبر خوبی برای دومنک است که برای فرار از فشار مطبوعات پس از صعود جنجالی‌شان نیاز به پیروزی دارد.

انتخاب‌های تمام‌نشدنی مارادونا

رویارویی آلمان و آرژانتین هم تجدید خاطره‌ای از رویارویی دو تیم در جام جهانی 2006 است که در ضربات پنالتی به نفع آلمان به پایان رسید. مارادونا هم پس از صعود پردردسر به جام‌جهانی تحت فشار قرار دارد. علاوه بر این منتقدان بابت دعوت حدود 100 بازیکن در 18 ماه از او انتقاد می‌کنند و معتقدند او پیراهن تیم ملی آرژانتین را بی‌ارزش کرده ولی او در پاسخ می‌گوید که نیمی از تیمش را برای جام جهانی انتخاب کرده: «50درصد از بازیکنانی که به جام جهانی می‌روند را مطلع کرده‌ام.

برای بسیاری از بازیکنان این آخرین آزمون است چون دیگر فرصتی نداریم.» آرژانتین پس از این بازی، تنها دو بازی تدارکاتی دیگر خواهد داشت. مارادونا در فهرست 20 نفره‌اش برای این بازی از 17 بازیکن شاغل در خارج از آرژانتین دعوت کرده که مسی، توز، هیگواین و ماسکرانو هم حضور دارند.

یواخیم لو، سرمربی آلمان هم که هنوز بر سر تمدید قراردادش پس از جام جهانی با فدراسیون این کشور اختلاف دارد، برای این بازی تونی کروس و توماس مولر، بازیکنان جوان و آماده بایرلورکوزن و بایرن‌مونیخ را هم دعوت کرده است. او درباره حریفش می‌گوید: «آرژانتین حریفی قوی و جذاب است که ما را مجبور می‌کند با تمام توان‌مان بازی کنیم.»

کاکائو، مهاجم برزیلی‌الاصل اشتوتگارت هم که با زدن 7 گل در 3 بازی اخیر توانسته نظر او را جلب کند و به تیم ملی آلمان برگردد، منتظر فرصت بازی است: «خوشحال می‌شوم که فرصت بازی پیدا کنم، به ویژه مقابل چنین تیم بزرگی.» رنه‌ آدلر، دروازه‌بان جوان لورکوزن امشب فرصت دارد نهمین بازی ملی‌اش را تجربه کند. کوپکه، مربی دروازه‌بانان آلمان می‌گوید که او شانس بیشتری نسبت به رقیبانش برای پوشیدن پیراهن شماره یک آلمان در آفریقای جنوبی دارد: «همه‌چیز برای بازی کردن در جام جهانی در دستان رنه است.» آدلر هم می‌گوید: «این چالش بسیار بسیار بزرگی است. من تلاش می‌کنم که در این تورنمنت بزرگ نقشی داشته باشم.»

حضور رونی مقابل مصر

وین رونی، آماده‌ترین مهاجم انگلیس که با وجود درد زانو در فینال جام اتحادیه مقابل آستون‌ویلا به زمین رفت و زننده گل پیروزی هم بود، می‌گوید که به بازی دوستانه امشب مقابل مصر می‌رسد: «حالم خوب است. زانویم را اسکن کردم و تنها یک ضرب‌دیدگی جزئی است. با کمی استراحت، می‌توانم چهارشنبه بازی کنم.»

تیم ملی انگلیس همچنان تحت تاثیر ماجرای اختلاف جان تری و وین بریج قرار دارد. رونی امیدوار است که تماشاگران ومبلی استقبال خوبی از تری داشته باشند و معتقد است مدافع چلسی حتی بدون بازوبند کاپیتانی برای آنها یک لیدر محسوب می‌شود: «جان برای تیم ما یک فرمانده است. او بدون بازوبند هم بازیکنی بزرگ برای ماست.»  در غیاب اشلی کول مصدوم و وین بریج که حاضر نشد به تیم ملی انگلیس بپیوندد، کاپلو امشب احتمالا از جیمز میلنر، هافبک آستون‌ویلا در دفاع چپ استفاده خواهد کرد. میلنر می‌گوید: «تنها تجربه 15 دقیقه بازی در دفاع چپ را دارم ولی اگر مربی از من بخواهد نهایت تلاشم را
انجام می‌دهم.»

کد خبر 102692

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز