همشهری‌آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب ضوابط جدید نشر کتاب و ابلاغ آن در روزهای آینده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکشنبه شب،9 اسفند، پس از ضیافت شام داوران جایزه کتاب سال، در جمع خبرنگاران گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ضوابط جدید نشر کتاب را به تصویب رسانده است.

وی در عین حال افزود: اصل این کار انجام شده و تنها دو، سه بند آن مانده و این کار بسیار مهمی است که به زودی آن را در اختیار تمام نویسندگان قرار می دهیم و آنها هم خواهند دانست کتاب‌هایشان باید در این چارچوب ارائه شوند.

وزیر ارشاد تأکید کرد: هر چه معیارها و ضوابط شفاف باشد، خوبتر است. البته خط ‌کشی در کار فرهنگ دشوار است اما بالاخره این ضوابط تا حدود زیادی کار را مشخص می‌کند.

حسینی این اقدام را "کاری مبنایی و اساسی و در جهت شفاف‌سازی" برشمرد و اضافه کرد: دوستان از مدت‌ها دنبال این قضیه بودند که الحمدلله در این دوره به نتیجه رسید.

پیش از این هم مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از اصلاحات در آیین نامه قبلی خبر داده بود،اما در عمل و بعد از گذشت چند ماه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه منتشر نشد.[بازنگری در ضوابط  سیاست‌های نشر کتاب]

کد خبر 102611

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز