دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

محمدرضا بایرامی جدیدترین رمان خود را با نام «مردگان باغ سبز» توسط انتشارات سوره مهر منتشر می‌کند

بایرامی در گفت‌وگو با ایسنا، مردگان باغ سبز را یک رمان تاریخی درباره برخورد 3نسل (نوه، پدر و پدربزرگ) با یک رویداد تاریخی معرفی کرد. به گفته او، ماجرای این کتاب به 63 سال پیش و بعد از جنگ جهانی اول و اتفاقاتی که در آذربایجان ایران رخ داده، برمی‌گردد.

بایرامی همچنین گفت: برای آدم‌های اصلی این رمان (نوه، پدر و پدربزرگ) که با فرقه دمکرات مرتبط هستند، پس از شکست این فرقه و متلاشی شدن این تشکیلات در ایران، اتفاقاتی پیش می‌آید که این اتفاقات، رمان را پیش می‌برد. از بایرامی پیش‌تر، کتاب «کوه مرا صدا زد» به زبان آلمانی ترجمه و برنده جایزه «کبرای آبی» سوئیس شده است.

درگذشت در 76 سالگی

فهیمه محبی، رئیس دایره‌المعارف تشیع 2روز پیش (یکشنبه 4 بهمن) در سن 76سالگی درگذشت. به گزارش روابط عمومی میراث مکتوب، وی رئیس انتشارات شهید محبی بود که از سال 58 با سرمایه همسر شهیدش دایره‌المعارف تشیع را تأسیس کرده‌بود.

تاکنون 14 جلد از دایره‌المعارف تشیع چاپ شده و جلد پانزدهم آن نیز آماده چاپ ‌است که هرچند در تألیف آن از اسلوب آکادمیک و متعارف دایره‌المعارف‌نویسی پیروی نشده  ولی در نوع خود قابل استفاده پژوهشگران است.

این دایره‌المعارف که زیر نظر بهاءالدین خرمشاهی، کامران فانی و صدر حاج سید جوادی منتشر می‌شود،  همچنین جایزه سیزدهمین دوره کتاب سال را از آن خود کرده و هم‌اکنون به‌عنوان منبعی کامل برای محققان و به‌ویژه دانشجویان شناخته می‌شود.

کد خبر 100264

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز