گروه ادب و هنر: رئیس نمایشگاه کتاب تهران نسبت به خبر محرومیت برخی ناشران از حضور در بیست‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال 89 واکنش نشان داد.

محسن پرویز به مهر گفت: از اینکه به کسی اعلام کرده باشند که از حضور در نمایشگاه محروم است یا نه، خبر ندارم، ولی فکر می‌کنم کسانی که شرایط شرکت در نمایشگاه را نداشته‌اند، خواسته‌اند از این اتفاق استفاده‌ای کنند.

اظهارات پرویز واکنش به خبری است که چند روز پیش اعلام شد و نشان می‌داد برخی از ناشران اجازه شرکت در نمایشگاه سال 89 را ندارند. پرویز ادامه داد: هر ساله ضوابطی برای حضور ناشران در نمایشگاه تعیین و اعلام می‌شود و البته این شامل حال بعضی‌ها نمی‌شود.

خیلی از ناشران هم این طرف و آن طرف تقلا می‌کنند و ممکن است نامه‌نگاری‌هایی هم بشود و چون بعضی از این نامه‌ها به دست من هم می‌رسد، می‌دانم خیلی‌ها که حائز شرایط شرکت در نمایشگاه نیستند این‌گونه رفتار می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که اسامی ناشرانی که نمی‌توانند در نمایشگاه حضور یابند، چه زمانی اعلام می‌شود؟ گفت: ما اسامی ناشرانی را که می‌توانند در نمایشگاه شرکت کنند بعد از اینکه ثبت نام قطعی تمام شد، اعلام می‌کنیم.

روش ما سلبی نیست و در واقع اسامی کسانی را که می‌توانند حضور یابند اعلام می‌کنیم نه کسانی را که نمی‌توانند. همزمان با این اظهارات، معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هم بعد از بازدید از محل نمایشگاه کتاب،

احتمال افزوده شدن رواق غربی مصلای امام خمینی(ره) را به فضای نمایشگاه کم دانست و افزود: فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد، اما فضای شبستان اصلی با 3 طبقه زیرزمین، همکف و طبقه بالا همچنان در اختیار ماست. صفارهرندی، وزیر پیشین ارشاد در نمایشگاه کتاب امسال (1388) از افزوده شدن رواق غربی به فضای نمایشگاه در سال آینده خبر داده بود.

کد خبر 101617

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز