یکشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

درحالی‌که مقامات ایرانی از آماده شدن خط لوله انتقال گاز به شبه قاره خبر می‌دهند، اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر کناره‌گیری هند از این خط لوله منتشر می‌شود.

حجت‌الله غنیمی فرد، معاون‌ سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت به مهر گفت: در حال حاضر همه موارد قرارداد با پاکستان نهایی شده است و قرارداد فروش گاز به پاکستان وارد مرحله اجرایی شده است.

نماینده ایران در مذاکرات خط لوله صلح با اشاره به اینکه بدیهی است که ایران و پاکستان از حضور هند در مذاکرات صلح استقبال می‌کنند، اظهار داشت: اگر زمان طولانی از اجرایی شدن قرارداد گازی ایران -پاکستان بگذرد حضور هند در مذاکرات صلح مشروط به شرایطی خاص است.

غنیمی‌فرد درباره تاخیرهای ایجاد شده برای امضای قرارداد عملیاتی گازی ایران و پاکستان توضیح داد: در قراردادهای بلندمدت که دوره اجرای آن با احتساب زمان ساخت خط لوله به حدود 35 سال افزایش می‌یابد باید تمامی موارد فنی، عملیاتی و قراردادی نهایی شود.

وی در ادامه با اشاره به توافق ایران و پاکستان برای انتقال گاز از خاک این کشور به یک کشور ثالث، اظهار داشت: هم‌اکنون مجموعه قراردادی آماده امضا شده که باید این قرارداد در یک کشور ثالث به امضای دو طرف برسد.

وی درباره خروج شرکت توتال از طرح ان.جی.ال فاز 11 پارس‌جنوبی توضیح داد: خردادماه تصمیم گرفتیم قراردادی با  یک شرکت چینی امضا کنیم و این به آن معنی نیست که اگر شرکتی در یک قرارداد با شرکت نفت به توافق نرسیده باشد، همه روابط را متوقف کنیم.

کد خبر 102531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز