شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

در حالی که دانشمندان به وسیله نانوتکنولوژی در حال تهیه دارو‌ها و وسایلی هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود

برخی تولید‌کننده‌های داخلی کپسول‌های گنده‌تر از دهانی تولید می‌کنند که خوردن آن، بیمار را دوباره راهی بیمارستان می‌کند. چنانچه این کپسول‌ها در گلوی بیمار گیر نکند در بسیاری موارد با خراش دادن گلو، وی را دچار مشکل می‌کند. به این کاستی باید این نکته را اضافه کرد که بسیاری از افراد به طور کلی با بلعیدن قرص‌هایی با اندازه معمولی نیز مشکل دارند و  انواع کوچک‌تر از آنها را می‌پسندند.

از سوی دیگر روکش برخی کپسول‌ها به قدری ضخیم یا محکم است که هنگامی که فرد می‌خواهد کپسول را از آن خارج کند، کپسول مچاله می‌شود. جدای از توجه تولید‌کننده‌ها به بسته‌بندی با کیفیت، بیمارانی که این کپسول‌های تغییر شکل داده را می‌خورند نیز باید به یاد داشته باشند که چنانچه کپسول سوراخ شده باشد ممکن است برای سلامت مصرف‌کننده مضر باشد یا تاثیر دارویی خود را از دست بدهد.

دست‌به‌سرشدن شهروندان

شاید شما هم چنانچه بعد از کلی دوندگی برای پیدا کردن یک باجه تلفن عمومی، با صحنه‌ای که شهروند داخل تصویر، روبه‌رو شده مواجه می‌شدید به همین نحو واکنش نشان می‌دادید.

زیرا برخی باجه‌های تلفن عمومی چند وقت یکبار هوس می‌کنند رهگذران را دست‌به‌سر کنند. البته این کار را برخی افراد علاقه‌مند به وندالیسم و خرابکاری انجام می‌دهند نه خود باجه تلفن. به هر حال چنانچه تلفن‌های معیوب برخی خیابان‌ها زودتر تعمیر یا جایگزین شوند شهروندان کمتر دست‌به‌سر می‌شوند.

از سوی دیگر با اینکه تلفن‌های جدید با داشتن امکاناتی مانند ساعت، تاریخ و دیگر امکانات رضایت شهروندان را جلب کرده‌اند اما نمونه‌های قدیمی مشکلات دیگری نیز دارند. برای نمونه شماره‌گیر‌های برخی باجه‌ها به قدری سفت شده است که هنگام فشار دادن آنها خود باجه به لرزه در می‌آید. 

شرکت‌های خدماتی معتبر

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، بازار شرکت‌ها و موسسه‌های خدماتی که به منظور نظافت منازل نیروی کار اعزام می‌کنند، بسیار داغ است. اما آنچه اهمیت دارد این است که مردم در هنگام مشاهده تبلیغات این موسسه‌ها به معتبر بودن آنها توجه داشته باشند.

در این بین توجه به شماره‌ثبت  و دارا بودن مجوز‌های ضروری، نکته مهمی است که متقاضیان خدمات باید آن را پیش از تماس با این شرکت‌ها در نظر بگیرند. علاوه بر این، بهتر است شرکت‌های شناخته شده و پر مشتری به این منظور مورد استفاده قرار گیرند تا از مشکلات مرتبط با اعزام نیروی کار جلوگیری شود.

از سوی دیگر اگر شرکت ثبت شده باشد، در صورت بروز مشکل امکان پیگیری موضوع وجود خواهد داشت. پیش از تقاضای کارگر نیز به طور کامل در مورد قیمت و موارد درخواستی با شرکت‌ها و کارگر‌ها موارد را مطرح کنید زیرا از قدیم گفته‌اند «جنگ اول به از صلح آخر است».

کیسه‌های زهوار دررفته

در یک ماه پایانی سال، خرید کردن یکی از اقداماتی است که اغلب خانواده‌ها انجام می‌دهند و اجناس خریداری شده هم معمولا در کیسه‌های پلاستیکی یا کاغذی قرار می‌گیرد. این در حالی است که در برخی موارد کیفیت کیسه‌های پلاستیکی به اندازه‌ای پایین است که موجب می‌شود محصولات قرارگرفته داخل آنها بر اثر پاره شدن کیسه نقش
برزمین شوند.

برای جلوگیری از این مشکل هم تولیدکنندگان باید به فکر ارتقای کیفیت محصولات خود باشند و هم فروشندگان از سنگین کردن کیسه‌ها خودداری کنند تا احتمال پاره شدن آنها کمتر شود. خود فروشنده‌ها نیز در صورت سنگین بودن بار می‌توانند به جای یک کیسه، 2 کیسه را داخل هم بگذارند تا با این تمهید ساده مشکل خریدار حل شود.

کد خبر 102455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز