شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۸
۰ نفر

مهدی ربوشه: علی کریمی دوباره به تیم ملی برگشت.

 بازگشت بازیکن بزرگ فوتبال کشورمان به تیم ملی از سویی زیبایی بازی‌های آینده تیم ملی را تا حدود زیادی تضمین می‌کند و از سویی ستاره تکنیکی تیم ملی دوباره این فرصت را پیدا خواهد کرد که با حرکات خارق‌العاده‌اش علاقه‌مندان به تیم ملی را به وجد آورد. خیلی‌ها پس از حذف تیم ملی از حضور در رقابت‌های جام جهانی تردید نداشتند که ستاره‌ای چون علی کریمی دیگر به تیم ملی بازنمی‌گردد. اما این همه واقعیت نبود.

او در آخرین بازگشت خود به تیم ملی شاید قهرمانی جام ملت‌ها را برای ایران به ارمغان بیاورد هرچند که این رویا با توجه به پیشرفت دیگر تیم‌های آسیایی کمی بعید به نظر می‌رسد. در این بین نکته دیگری هم وجود دارد. قطبی با وجود شعار تغییر نسل در تیم ملی دوباره به سمت ستاره‌ها کشیده شده است. او به خوبی می‌داند که در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، جام ملت‌های آسیا اصلی‌ترین فرصت او برای ادامه فعالیت با تیم ملی خواهد بود. به همین دلیل قصد دارد با تکیه بر بازیکنانی چون کریمی و نکونام در جام ملت‌های آسیا به موفقیت برسد تا شاید زمینه کاری خود را در آینده هموارتر کند.

دعوت از کریمی و میرزاپور

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با تایلند در چارچوب مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا اعلام شد. افشین قطبی، سرمربی تیم ملی اسامی 25 بازیکن را برای دیدار با تایلند اعلام کرد. اسامی بازیکنان دعوت شده به شرح زیر است: سیدمهدی رحمتی، ابراهیم میرزاپور، سوشا مکانی، هادی عقیلی، محمد نصرتی، فرزاد آشوبی، احسان حاج‌صفی، سیدجلال حسینی، حنیف عمران‌زاده، خسرو حیدری، علی کریمی، مهرزاد معدنچی، فرشید طالبی، میلاد زنیدپور، ایمان مبعلی، علیرضا محمد، جواد نکونام، پژمان نوری، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان، امیرحسین فشنگچی، محمدرضا خلعتبری، غلامرضا رضایی، میلاد میداودی و کریم انصاری‌فرد.

این بازیکنان باید امروز قبل از ساعت 12 ظهر در کمپ تیم‌های ملی خود را به کادر فنی معرفی کنند. از نکات جالب توجه، حضور علی کریمی بازیکن استیل‌آذین در فهرست نفرات دعوت شده است. کریمی پیش از این و بعد از پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2010 و عدم صعود ایران به آفریقای جنوبی، از حضور در میادین ملی فوتبال خداحافظی کرده بود. اما با بازگشت این بازیکن به تیم ملی دیدار تیم‌های ملی ایران و تایلند در چارچوب هفته آخر مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا که روز چهارشنبه 12 اسفندماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، هرچند برای ایران تشریفاتی است اما از هیجان و البته زیبایی خاصی بهره مند خواهد شد.

 کریمی: به خاطر مردم و کشورم به تیم ملی برمی‌گردم

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان که پس از دیدار برابر کره‌جنوبی و ناکامی این تیم در رسیدن به جام جهانی، از فوتبال ملی خداحافظی کرده بود پس از دعوت افشین قطبی گفت: «این دعوت را به فال نیک می‌گیرم و به خاطر مردم و کشورم برمی‌گردم.»

علی کریمی پس از آنکه تیم ملی فوتبال کشورمان نتوانست به جام جهانی 2010
 آفریقای جنوبی صعود کند به همراه مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان از حضور در تیم ملی خداحافظی کرد اما با دعوت مجدد افشین قطبی برای بازگشت، اعلام آمادگی کرد. بازیکن تکنیکی و کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان در این مورد گفت: «من با تیم ملی وداع کرده بودم و این احساس را داشتم که با کنار رفتن خود دست مربیان و مسئولان تیم ملی را در جوانگرایی و دگرگونی در تیم ملی باز بگذارم  اما تیم ملی جایی نیست که بازیکن با سلیقه و احساس شخصی به آن وارد یا از آن خارج شود.»

علی کریمی ادامه داد: «دعوت به تیم ملی افتخاری ارزشمند برای هر ورزشکار محسوب می‌شود و از سوی دیگر این دعوت به مثابه یک دعوت عام از سوی مردم بوده و به همین جهت تکلیف ملی و میهنی برای هر ورزشکار به حساب می‌آید.» وی در ادامه خاطرنشان کرد: «من به خاطر مردمی که مرا به اینجا رسانده‌اند در این برهه از زمان که سرمربی تیم ملی تشخیص داده می‌توانم به تیم ملی کمک کنم این دعوت را به فال نیک گرفته و امیدوارم اگر قابل باشم در کنار جوانان پرمایه و دلاور در ساختن یک تیم ملی قدرتمند و در خور نام ایران برای رسیدن به هدف بزرگی همچون قهرمانی جام ملت‌های آسیا سهم کوچکی داشته باشم.»

انتقاد شدید کاشانی از قطبی

افشین قطبی و حبیب کاشانی رابطه چندان صمیمانه‌ای با یکدیگر ندارند. این دلخوری زمانی به وجود آمد که قطبی در زمان مدیریت داریوش مصطفوی در پرسپولیس به گونه‌ای رفتار کرد که گویی هیچ وقت کاشانی را نمی‌شناخته است. هرچند که کاشانی این دلخوری را هرگز رسانه‌ای نکرد اما اظهارنظر حمید استیلی در رسانه‌ها گویای همه چیز بود؛ کاشانی از قطبی دلخور است. رابطه قطبی و کاشانی از آن برهه به بعد هیچ تغییری نکرد تا اینکه اخیرا اعلام اسامی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی به محل مناقشه میان این دو نفر تبدیل شده است. حبیب کاشانی دعوت از تنها یک بازیکن پرسپولیس را تلویحا نوعی تسویه حساب شخصی می‌داند و معتقد است سرمربی تیم ملی نباید در این موضوع بخصوص تصمیماتش را یک‌طرفه و سلیقه‌ای اتخاذ کند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از دعوت یک بازیکن این تیم به تیم ملی با انتقاد از قطبی گفت: «اگر با من و دایی مشکل دارید آن را به تیم ملی تسری ندهید.» حبیب کاشانی که پنجشنبه‌شب در جمع بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس در هتل لاله سخن می‌گفت، با اشاره به دعوت‌شدن علیرضا محمد مدافع پرسپولیس به تیم ملی از اینکه تنها یک نفر از پرسپولیس به تیم ملی دعوت شده گله کرد. کاشانی تصریح کرد: «بازیکنانی از پرسپولیس در زمان افول به تیم ملی دعوت می‌شوند ولی در دوره اوج‌شان از این تیم دور می‌مانند.»

سرپرست باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: «اگر کسی با حبیب کاشانی و علی دایی مشکل دارد آن را به پرسپولیس تسری ندهد. این تیم چندین بازیکن دارد که لیاقت پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند. این را به فدراسیون فوتبال و افشین قطبی می‌گویم.» فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی هنوز در قبال انتقاد کاشانی واکنشی از خود نشان نداده‌اند اما اصلا بعید نیست که در روزهای آینده شاهد دور جدیدی از اظهارات علی دایی هم باشیم. او در روزهای نخست سرمربیگری‌اش در پرسپولیس یکی، دو بار به پشت پرده‌های دوره مربیگری خود در تیم ملی اشاره کرد و بعد سیاست سکوت در پیش گرفت. حالا با توجه به اتفاقات اخیر اصلا بعید نیست که دور جدیدی از افشاگری‌ها در خصوص فدراسیون فوتبال دوباره از سوی سرمربی پرسپولیس کلید بخورد.

کد خبر 102386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز