گروه اقتصادی: بازار شب عید در حالی که هفته اول اسفند به پایان رسیده، چشم‌انتظار رونق روزهای پایانی سال است و پیش‌بینی می‌شود مردم کم‌کم تحرک خود را برای خرید شب عید آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار ما از سطح شهر، در حالی‌که فروشندگان از مدتی قبل با خانه‌تکانی زمستانی و برگزاری حراج‌های فصلی، خود را آماده عرضه کالاهای شب عید  کرده‌اند، اما بسیاری از خانواده‌ها به دلایل مختلف،

از جمله بررسی اولیه بازار و قیمت‌ها و برنامه‌ریزی برای خرید شب عید متناسب با دخل و خرج، خرید عید را به روزهای پایانی سال موکول کرده‌اند. این درحالی‌ است که وزارت بازرگانی و اصناف از مدتی قبل برنامه خود را برای تحرک بازار شب عیداز طریق اجرای طرح فروش فوق‌العاده آغاز کرده‌اند اما این تحرک از دید فروشندگان و شهروندان چندان محسوس نیست. 

خبری نیست

مسئول یک واحد صنفی منتخب فروش البسه مردانه در میدان ولیعصر با بیان اینکه هنوز هیچ خبری نیست، از نحوه مشارکت واحدهای صنفی در اجرای این طرح انتقاد کرد و گفت: در این طرح در حالی واحدهای صنفی مکلف به ارائه تخفیف 10درصدی شده‌اند که اکنون بسیاری از عرضه‌کنندگان پوشاک حتی با اعلام تخفیف‌های 40درصدی نیز قادر به جذب مشتریان نیستند. نادر فراهانی افزود: پیش‌بینی می‌کنم امسال وضعیت بازار از سال گذشته نیز بد‌تر باشد.

بازار رها شده است

فروشنده یک واحد صنفی منتخب پوشاک اسپرت و کیف و کفش زنانه نیز با بیان اینکه اجرای طرح فروش فوق‌العاده پوشاک کمترین تاثیری در جلب رضایت  واحدهای صنفی و خریداران نداشته است،

گفت: رکود بی‌سابقه‌ای بر بازار شب عید  حاکم است و به نظر می‌رسد بازار به حال خود رها شده است، وضعیتی که با  آغاز به کار نمایشگاه‌های فروش بهاره بدتر نیز خواهد شد. حسن محمدی افزود: اکنون بسیاری از پوشاک زمستانی روی دستمان باقی مانده و حتی با ارائه تخفیف‌های 40درصدی نیز خریداری ندارد.­

ضعف اطلاع رسانی

مسئول یک واحد صنفی عرضه مانتو و پوشاک زنانه نیز با اشاره به عدم اطلاع مردم از اجرای این طرح گفت: اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت نگرفته و مردم نسبت به مزایای اجرای این طرح توجیه نشده‌اند.

علی اصغری افزود: واحدهای صنفی با ارائه تخفیف 10درصدی تنها به امید جذب بیشتر مشتریان، در این طرح مشارکت کرده‌اند.

کیفیت پایین و نبود نظارت

همچنین بسیاری از مراجعه کنندگان به اینگونه واحدهای صنفی از اجرای چنین طرحی اظهار بی‌اطلاعی کرده و اعلام کرد‌ه‌اند که قیمت و کیفیت اجناس عرضه شده در این واحدها تفاوت چندانی با سایر فروشگاه‌ها ندارد.

کد خبر 102285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز