چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

نان صنعتی گران‌تر از نان سنتی است و به همین دلیل مردم از آن استقبال نمی‌کنند.

با وجود تلاش دولت برای توسعه نان صنعتی، بیشتر مردم‌کشور همچنان نان‌های سنتی را به نان‌های صنعتی ترجیح می‌دهند و به راحتی نمی‌توان ذائقه مردم را در مورد مصرف نان تغییر داد. علاوه بر ذائقه مردم، قیمت نان نیز در گرایش مردم به نان سنتی اثرگذار است. هم‌اکنون تولید نان صنعتی با آرد آزاد صورت می‌گیرد اما نان سنتی همچنان از آرد یارانه‌ای برخوردار است.

به گفته کارشناسان، نمی‌توان یکباره ذائقه مردم را تغییر داد بلکه باید نان‌های سنتی و صنعتی در کنار هم تولید شوند و نیاز مردم را پاسخگو باشند. در حال حاضر بیشتر رستوران‌ها و بیمارستان‌ها از نان سنتی استفاده می‌‌کنند که البته به‌تدریج می‌توان به سمت استفاده بیشتر از نان‌های صنعتی حرکت کرد. به گفته دبیر انجمن نان‌صنعتی استان تهران، هم‌اکنون فقط 4‌درصد نان‌های مصرفی کشور صنعتی هستند.

محسن لزومیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: تا‌کنون توجه زیادی به تولید نان‌های صنعتی در کشور نشده و به تبع، فرهنگ‌سازی‌ مناسبی در مورد مصرف این نان صورت نگرفته است. وی ادامه داد: هنوز نان صنعتی جایگاه واقعی خود را در میان مردم پیدانکرده است که‌این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی‌ و حمایت بیشتر دولت از این بخش دارد.

عضو هیأت‌مدیره و دبیر انجمن نان صنعتی استان تهران همچنین به دلایل کمبود استقبال مردم از نان‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: به‌دلیل قیمت بالای نان‌های صنعتی که ناشی از نداشتن یارانه آرد است، مردم از نان‌های صنعتی کمتر استقبال می‌کنند.لزومیان با اشاره به لزوم حمایت بیشتر دولت از بخش نان‌های صنعتی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت‌های بیشتر دولت و اهدای تسهیلات به فعالان این بخش، مشکلات این صنعت تا حدودی برطرف شود.

کد خبر 102252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز