دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای یک شبکه خلافکاری با استفاده از مدارک جعلی اقدام به دریافت بیش از هزار عدد کارت سوخت کردند

 و با فروش هزاران لیتر بنزین در مرزهای کشور، میلیون‌ها تومان به جیب زدند.

سردار علیرضا اکبر شاهی- رئیس پلیس استان تهران- با بیان این خبر گفت: مدتی قبل به‌دنبال دستگیری 2 متهم و کشف تعدادی کارت سوخت از آنها، پلیس در جریان فعالیت باندی قرار گرفت که با استفاده از مدارک جعلی، اقدام به دریافت کارت سوخت می‌کردند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌داد که این افراد با استفاده از مدارک جعلی، اقدام به دریافت مجوز برای خودروهای فرسوده می‌کردند  و با این مجوز کارت سوخت می‌گرفتند. آنها سپس کارت سوخت‌ها را با قیمت هنگفتی به فروش می‌رساندند و در بعضی موارد نیز با استفاده از این کارت‌ها‌، اقدام به دریافت بنزین دولتی می‌کردند  و آن را در مرزهای غربی و شرقی کشور می‌فروختند.

رئیس پلیس استان تهران افزود: با این اطلاعات، تحقیقات برای دستگیری اعضای باند شروع شد و ماموران در جریان چند عملیات جداگانه موفق شدند 12 نفر از آنها را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه متهمان به این شیوه بیش از 1123 کارت سوخت که هر کدام 3400 لیتر بنزین داشته، دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد بعضی از اعضای باند با استفاده از این مجوزها توانسته بودند به تنهایی بیش از 100 کارت سوخت دریافت کنند.

سردار اکبرشاهی تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، تمامی کارت سوخت‌هایی که برای این باند صادر شده بود باطل شدند و این در حالی است که اعضای باند تا‌کنون توانسته‌اند با فروش بنزین، بیش از 500 میلیون تومان به جیب بزنند.

کد خبر 102113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز