مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: سومین مراسم اهدای جوایز خوش‌حسابی پرداخت عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات شهری با حضور شهردار تهران برگزار شد.

دکتر محمدباقر قالیباف شنبه شب در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، گفت: مجموعه مدیریت شهری امروز هیچ دغدغه‌ای جز اینکه به مسائل شهر رسیدگی و مشکلات آن‌را حل کند تا شهروندان با آسایش و رفاه و آرامش زندگی کنند، ندارد.

شهردار تهران افزود: البته همه مشکلات شهر در حوزه شهرداری نیست و این را همه شهروندان می‌دانند. ما وظیفه داریم بخشی را که بر عهده شهرداری است به نحو احسن انجام دهیم و جایی که وظیفه مستقیم نداریم، پیگیری و کمک کنیم تا دستگاه‌هایی که وظیفه دارند، وظایف خود را انجام دهند. امروز همه دغدغه ما حل این مشکلات است.

وی از همه شهروندان تهرانی که با همکاری و روحیه مشارکت‌جویی و حمایت‌های خود شهرداری را یاری می‌کنند قدردانی کرد و یادآور شد: همچنین از همه شورایاران و شهروندانی که در پرداخت عوارض پیشتاز بودند، تشکر می‌کنم. انصاف این است که وقتی این روحیه شاد و همراهی و مشارکت شما مردم را می‌بینیم خستگی از تن ما به در می‌رود و همین‌که شما را شاد می‌بینیم و روحیه قدرشناسی را در یکایک شما مشاهده می‌کنیم، خداوند بزرگ را شاکریم.

شفاف‌سازی شهرداری در بخش مالی

وی به شفاف‌سازی‌ در بخش‌های مالی در مجموعه شهرداری اشاره کرد و گفت: مردم دوست دارند بدانند پولی که به شهرداری می‌دهند و امکانی که در اختیار این مجموعه است کجا هزینه می‌شود و همه این مسائل شفاف و روشن در سایت شهرداری تهران وجود دارد که هر روز درآمد شهرداری از چه منابعی و به چه میزانی به دست می‌آید و این پول در کجا هزینه می‌شود.

شهردار تهران اظهار داشت: انجمن و جامعه حسابرسان که نهادهای مردمی هستند، فعالیت‌های ما را رصد کرده و در یادداشتی نوشته بودند این کار از اقدامات ماندگار شهرداری تهران است؛ البته ما در این خصوص منتی نداریم و این وظیفه قانونی ماست که هر 6 ماه یک‌بار این مسائل را به اطلاع شورای شهر و شهروندان برسانیم. شاید در گذشته‌های دور چنین اتفاقی نمی‌افتاد اما امروز این کار انجام می‌شود.

قدردانی رئیس شورای شهر از شهروندان

در ادامه این مراسم مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با قدردانی از همه شهروندانی که با شهر و مجموعه مدیریت شهری همکاری می‌کنند، گفت: درست است که میزان و مبلغ این عوارض در مقایسه با کل بودجه شهرداری رقم چندانی نیست ولی نفس این کار و این همدلی بیش از هر مبلغی برای ما ارزشمند است.

کد خبر 102034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز