همشهری آنلاین: تیم ملی هندبال کره جنوبی برای هشتمین بار پیاپی توانست عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند.

 تیم‌های ملی بحرین و کره جنوبی که صعودشان به مسابقات جام جهانی هندبال قطعی شده بود در دیدار فینال چهاردهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا مقابل هم صف‌آرایی کردند که در این جدال، مدافع عنوان قهرمانی توانست با حساب 32 بر 25 حریف خود را شکست داده و برای هشتمین بار و با اقتدار بر بام قاره کهن قرار بگیرد.

چشم بادامی‌ها برای رسیدن به فینال و کسب عنوان قهرمانی، در مرحله نخست ابتدا تیم‌های امارات و قطر را از پیش رو برداشتند. این تیم در ادامه و در مرحله دوم با تیم‌های لبنان، بحرین و سوریه هم گروه شد که در این دور هم توانست تمامی حریفان را شکست داده و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

کره جنوبی با غلبه بر ژاپن در مرحله نیمه نهایی توانست بار دیگر جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرده و در فینال مسابقات حریف بحرین شود. نماینده شرق آسیا در دیدار پایانی هم تیم بحرین را از پیش رو برداشت تا با شکست تمامی حریفان بار دیگر عنوان نخست مسابقات را کسب کند.

گفتنی است؛ تیم ملی هندبال ایران در آخرین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا، مقابل تیم لبنان میزبان قرار گرفت و با نتیجه 35 بر 23 حریف خود را مغلوب کرد. ملی‌پوشان ایران با کسب این پیروزی به مقام هفتم جام ملت‌های آسیا دست پیدا کردند و یکبار دیگر از صعود به رقابت‌های جهانی بازماندند!

به گزارش ایپنا، رقابت‌های هندبال جام ملت‌های آسیا در سال 2010 جنبه انتخابی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2011 در کشور سوئد را داشت.

رده‌بندی نهایی مسابقات هندبال جام ملت‌های آسیا به قرار ذیل است: کره جنوبی(صعود به مسابقات جهانی)، بحرین(صعود به مسابقات جهانی)، ژاپن (صعود به مسابقات جهانی)، عربستان، قطر، سوریه، ایران، لبنان، چین، عراق، امارات و اردن

کد خبر 101895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز